@article { author = {manochehri rad, Reza and zand hesami, hesam and davari, Ali}, title = {Pro-activeness or Adaptability: Analyzing Appropriate Organizational Resilience Strategies Based on Perceived Business Environment Capacity & Institutional Quality}, journal = {Innovation Management Journal}, volume = {9}, number = {2}, pages = {1-33}, year = {2020}, publisher = {Iranian Association for Management of Technology}, issn = {2322-5386}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {Organizational resilience (OR) is an organizational behavior for answering crisis and challenges. It redirects the organization to use opportunities and innovation, with the results improvement and coherence of the performance. Since the resilience creates framework with adaptive or proactive environmental approach, with the aim of understanding the relationship between organizational resilience strategy and the characteristics of Iran's business environment the current study has tried to answer the question: “How to increase the overall level of OR that moderate environmental effects on Iranian business?” This research is applied in terms of purpose. The research method has used the qualitative grounded theory (Glaisarian approach) with deep targeted interviews. The results of 10 established entrepreneur’s interviews, who have had resilient experience in their work & 2 entrepreneurship researchers, who have had business mentorship experience have shown proactive pattern is selected by the interaction of three resilience stream (Cognitive Resilience, Affective-Value Resilience & Behavior Resilience) in IRAN’s business environment. In This pattern, access to success, opportunity, organizational structure, information and learning is different with adoptive approach. Finally, it is recommended that policy makers reform business model rebuilding and recreation by choosing the appropriate pattern of OR.}, keywords = {Resilience,Adoptability,Proactivity,Institutional Quality & Capacity of Environment}, title_fa = {سازگارپذیری یا پیشگامی: تحلیلی از انتخاب راهبرد مناسب تاب‏آوری سازمانی بر اساس ظرفیت و کیفیت نهادی محیطی درک‏شده}, abstract_fa = {تاب‏آوری نوعی رفتار سازمانی در پاسخ به بحران‏ها و چالش‏های محیطی است که با هدف بهبود و انسجام عملکرد، موجب تغییر مسیر سازمان ازطریق استفاده از فرصت‏ها و اقدامات نوآور می‏گردد. از آنجاکه تاب‏آوری چارچوبی ایجاد می‏نماید که موجب سازگاری یا پیشگامی محیطی خواهد شد، در این مطالعه با هدف فهم ارتباط انتخاب راهبرد تاب‏آوری سازمان با ویژگی‏های محیط کسب‏وکار کشور ایران تلاش شد به این سوال پاسخ داده شود که «چگونه می‏توان با افزایش سطح کلی قابلیت تاب‏آوری موجب تعدیل اثرات محیط بر سازمان‏ها و بنگاه‏های ایرانی شد». این پژوهش از نظر هدف کاربردی است که با روش کیفی نظریه برخاسته از داده‏ها (رویکرد گلیزری) و تکنیک مصاحبه عمیق هدفمند انجام شده است. یافته‏های حاصل از تحلیل مصاحبه 10 کارآفرین تثبیت‏شده با تجربه‏ی تاب‏آوری و دو پژوهشگر کارآفرینی با تجربه‏ی مرشدی کسب‏و‏کار، نشان داد در محیط کسب‏و‏کار ایران برهم‏کنش سه جریان تاب‏آوری: شناختی، عاطفی-ارزشی و رفتاری موجب انتخاب نوعی الگوی پیشگامی می‏گردد که در آن رویکرد به شش عامل دسترسی به موفقیت، فرصت، تغییرات محیطی، ساختار سازمانی، اطلاعات و یادگیری با رویکرد سازگارپذیری سازمان‏های پیرو متفاوت است. براین اساس به سیاستگذاران توصیه می‏شود با تحلیل و انتخاب الگوی مناسب تاب‏آوری سازمان، مدل کسب‏و‏کار سازمان را متحول نمایند.}, keywords_fa = {تاب‏ آوری,سازگارپذیری,پیشگامی,ظرفیت و کیفیت نهادی محیط}, url = {https://www.nowavari.ir/article_115397.html}, eprint = {https://www.nowavari.ir/article_115397_82f9b7e3764284f834bedae572719df3.pdf} } @article { author = {baradaran niko, mohammad amin and ghodrati, hossein and mosavi, arash}, title = {Spectral Look at Science: ‎A Solution to the Debate of Commercialization of Scientific Research}, journal = {Innovation Management Journal}, volume = {9}, number = {2}, pages = {34-62}, year = {2020}, publisher = {Iranian Association for Management of Technology}, issn = {2322-5386}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {The debate of commercialization of scientific research is all of arguments, theories and ideas written ‎in ‎defending or rejecting this contemporary phenomenon in management of science and technology. A review ‎of ‎this debate in Iran and the world shows that most scholars has assumed the space ‎of scientific research to ‎be ‎similar and homogeneous; allowing one general rule to all kind of ‎researches. In this paper, we show ‎their ‎presupposition is not correct. The space of scientific research is heterogeneous and the kinds of ‎scientific ‎researches can be drawn in a spectrum from fundamental to applied. The economic characteristics of ‎science ‎such as excludability, rivalry, indeterminacy and divisibility change by moving on this spectrum. We ‎formulate ‎one possible answer to the debate of commercialization of scientific researches, by ‎using the ‎achieved ‎comments, spectral look at science and changing economic characteristics.‎ The using method is ‎philosophical-theoretical analysis. The analyses in this paper show that ‎although the government should entrust ‎financing of a part of ‎scientific researches to the invisible hand of ‎market, it must intervene in the spectrum ‎of ‎fundamental and compensate for market failure.‎}, keywords = {"Commercialization of Scientific Research","Fundamental Sciences","Applied Sciences","Economics of Science","‎Science and Technology Policy Making".‎ "Exclusive". "Rival"}, title_fa = {نگاه طیفی به علوم: راه‌حلی برای مباحثه تجاری‌سازی تحقیقات علمی}, abstract_fa = {مباحثه تجاری سازی تحقیقات علمی مجموعه استدلال‌ها، نظریه‌ها و آرایی است که در موافقت یا مخالفت با این پدیده معاصر در مدیریت علم و فناوری ‏به نگارش درآمده است. مرور بر این مباحثه در ایران و سراسر دنیا نشان می‌دهد که اکثر قریب به‌اتفاق محققان فضای تحقیقات علمی را یکسان و همگن ‏فرض کرده‌اند؛ به نحوی که یک قاعده کلی را برای انواع تحقیقات جایز می‌دانند. در این مقاله نشان می‌دهیم پیش فرض ایشان صادق نیست. فضای ‏تحقیقات علمی ناهمگن است و می‌توان انواع تحقیقات را در طیفی از بنیادی تا کاربردی قرار داد. با حرکت بر روی این طیف، ویژگی‌های اقتصادی علم ‏مانند استثناپذیری، رقابت‌پذیری، عدم تعین و تقسیم‌پذیری تغییر می‌کنند. به کمک این دو ملاحظه، نگاه طیفی به علوم و تغییر ویژگی‌های اقتصادی، یک ‏پاسخ ممکن به مباحثه تجاری سازی تحیقات علمی را صورتبندی می‌کنیم. تحلیل‌های ما در مقاله نشان می دهند که دولت اگرچه لازم است تامین مالی ‏بخش هایی از تحقیقات علمی را به دست نامرئی بازار بسپرد، اما در طیف تحقیقات بنیادی لازم است دخالت کند و به جبران شکست بازار در این زمینه ‏بپردازد.‏}, keywords_fa = {کلیدواژه‌ها: تجاری سازی تحقیقات علمی,علوم بنیادی,علوم کاربردی,اقتصاد علم,سیاستگذاری علم و فناوری,استثناپذیری,رقابتی بودن.‏}, url = {https://www.nowavari.ir/article_115394.html}, eprint = {https://www.nowavari.ir/article_115394_e5f48882a9c82042098c4b92cbbca0b8.pdf} } @article { author = {haji gholam sar yazdi, ali}, title = {Dynamics of Technology Changes in Technology-Based Firms in Yazd Science and Technology Park}, journal = {Innovation Management Journal}, volume = {9}, number = {2}, pages = {63-94}, year = {2020}, publisher = {Iranian Association for Management of Technology}, issn = {2322-5386}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {Yazd Science and Technology Park has always sought to improve its systems and structures to create, grow, and survive the technology-based firms (TBFs) as its main mission. Meanwhile, one of the necessities of the park is to improve the entrance, exit, and help to develop the technology of TBFs. This necessity has become more important due to the increasing speed of technological changes in the world and the distance between the environment technology level and TBFs technology level. In this regard, Yazd Park seeks to investigate the structure of technological change in TBFs to determine its effectiveness and achieve system improvement. Therefore, this paper is designed to understand the dynamics of technology level changes in TBFs in Yazd Science and Technology Park. The study of this dynamics was carried out using the system dynamics, which simulated the model, showed that technology monitoring not only does not reduce the technology gap but also increases it by increasing the exit rate of companies. The model also showed that the presence of strong international communications coupled with technology monitoring reduces the technology gap through fundamental innovation.}, keywords = {Document Model Building (DMB),Individual Model Building (IMB),System dynamics approach,Technology Monitoring,Technology-Based Firms (TBFs),Yazd Science and Technology Park (YSTP)}, title_fa = {پویایی تغییرات سطح فناوری شرکت‌های فناور در پارک علم و فناوری یزد}, abstract_fa = {پارک علم و فناوری یزد در جهت ایجاد، رشد و بقا شرکت‌های فناور بعنوان رسالت اصلی خود، همیشه بدنبال بهبود سیستم‌ها و ساختارهای خود بوده است. در این میان، یکی از ضرورت‌های پارک بهبود مکانیزم پذیرش، خروج و کمک به توسعه فناوری شرکت‌های فناور می‌باشد که این ضرورت با توجه به سرعت فزاینده تغییرات فناوری در جهان و فاصله فناوری شرکت‌های فناور مستقر در پارک یزد با آن دارای اهمیت بیش از پیش شده است. در این راستا پارک یزد بدنبال بررسی ساختار حاکم بر تغییرات سطح فناوری شرکت‌های فناور در جهت تعیین اثرگذاری آن و تحقق بهبود سیستمی است. لذا این مقاله با هدف درک پویایی تغییرات سطح فناوری شرکت‌های فناور در پارک علم و فناوری یزد تدوین شده است. بررسی این پویایی با استفاده از رویکرد پویایی شناسی سیستم‌ها انجام شده که شبیه‌سازی مدل نشان داد که رصد فناوری به تنهایی نه تنها شکاف فناوری را کاهش نمی‌دهد که با افزایش نرخ خروج شرکت‌ها، سبب افزایش شکاف می‌گردد. همچنین مدل نشان داد که وجود ارتباطات بین المللی قوی به همراه رصد فناوری، شکاف فناوری را از طریق نوآوری بنیادین کاهش می‌دهد.}, keywords_fa = {مدل‌سازی اسنادی,مدل‌سازی فردی,رویکرد پویایی‌شناسی سیستم‌ها,رصد فناوری,شرکت‌های فناور,پارک علم و فناوری یزد}, url = {https://www.nowavari.ir/article_115393.html}, eprint = {https://www.nowavari.ir/article_115393_f330e94ef4238a2d86dec5b181674ece.pdf} } @article { author = {momtaz, hossein and hashem zadeh, gholam reza and moshabaki, ashghar and fathi hafshjani, kiamars fathi hafshjani}, title = {Design of fractal CrowdSourcing model Rapid Impact Assessment Technique and Focal Four-Level Model}, journal = {Innovation Management Journal}, volume = {9}, number = {2}, pages = {95-126}, year = {2020}, publisher = {Iranian Association for Management of Technology}, issn = {2322-5386}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {In recent years, solving problems through crowdsourcing is one of the approaches that has been considered by many organizations. The purpose of this study is to present a model in order to CS in the case of complex organizations with many components, by considering the fractal rules. The present study is quantitative, practical, cross -sectional and type of exploratory research. The statistical population of this study is managers and employees of active businesses in the field of CS in Iran, with the help of purposeful sampling (judgment) were selected seven people as a sample. The data collection tool is a closed questionnaire (with apparent validity and content based on the opinions of experts; Credit coefficient with Cronbach”s alpha method is acceptable at 0.715 and acceptable overall sensitivity is 0.950), in order to prioritize the components against the Indicators of the RIAM method, then from the FFLM to provide the model, and also in order to re-validate The internal relations of the level focal model, The methods of relationship provider(model); Finally in order to determine the type of connection of the model components at this level, a partial ranking method was used with the help of excel and Matlab (R2018 a) software.The findings show that the fractal CS model has eight priority clusters to create at least zero efficiency. Also,}, keywords = {Crowdsourcing,fractal,Fractal CrowdSourcing(FCS),RIAM,FFLM,Posets}, title_fa = {طراحی مدل جمع سپاری فراکتالی به کمک تکنیک ارزیابی اثرات سریع و مدل چهار سطحی کانونی}, abstract_fa = {حل مسائل از طریق جمع‌سپاری یکی از رویکردهای مهم است. با این وجود افزایش پیچیدگی بر مشکلات تصمیم‌گیری در جمع‌سپاری افزوده و کمتر به آن توجه شده است. هدف این پژوهش ارائه مدل جمع‌سپاری‌فراکتالی برای سامانه‌های‌پیچیده است. پژوهش حاضر کمّی، کاربردی، مقطعی و از نوع پژوهش اکتشافی است. قلمرو‌مکانی این پژوهش مدیران و کارکنان22 کسب‌و‌کار فعال جمع‌سپاری در کشور ایران و قلمرو‌زمانی، دوره شش‌ماهه با کمک نمونه‌گیری‌هدفمند، 7 نفربه عنوان نمونه بوده است. ابزار جمع‌آوری‌داده‌ها پرسشنامه‌بسته(با روایی ظاهری و محتوایی براساس نظرات‌خبرگان؛ ضریب اعتبار با روش آلفای‌کرونباخ قابل-قبول715/0 و حساسیت‌کلی قابل‌قبول95/0)است. به منظور اولویت‌بندی مولفه‌ها در مقابل شاخص‌ها از روش‌ماتریس‌ارزیابی‌اثرات‌سریع سپس مدل‌چهار‌سطحی-کانونی و سایر روش‌های ارئه‌دهنده روابط به منظور ارائه مدل استفاده شد. در نهایت به منظور قطعی‌سازی نوع روبط در این سطح از روش‌ادغامی‌رتبه‌بندی‌جزئی با کمک نرم‌افزار اکسل و متلب(R2018a) استفاده شد.یافته‌ها نشان می‌دهند که مدل‌جمع‌سپاری‌فراکتالی برای ایجاد حداقل صفرکارایی دارای هشت‌خوشه اولویت‌بندی می‌باشد. هم‌چنین کسب‌و‌کارها می‌بایست به اثرات مهم استفاده از فناوری‌اطلاعات به عنوان مهمترین اولویت‌ دردنیای پیچیده و دارای روابط‌آشوب‌گون توجه داشته باشند. علاوه بر این پویایی، خودسازمانی، ظهور و جذب اثر معنی‌دار‌مثبتی در فناوری‌اطلاعات دارند که سامانه‌ها در کاربست جمع‌سپاری بایستی به آن توجه نمایند.}, keywords_fa = {جمع‌سپاری,فراکتال,مدل‌جمع‌سپاری‌فراکتالی,ماتریس‌ارزیابی‌اثرات‌سریع,FFLM,روش‌PoSets}, url = {https://www.nowavari.ir/article_115395.html}, eprint = {https://www.nowavari.ir/article_115395_9e54ba882d66aed804b76eced5c4b57f.pdf} } @article { author = {mohseni kia sari, mostafa and fartash, kiarash and moradian, mohsen and saad abadi, ali asghar}, title = {An analysis on the new product development processes in food industry (Study of food companies in Tehran province)}, journal = {Innovation Management Journal}, volume = {9}, number = {2}, pages = {127-150}, year = {2020}, publisher = {Iranian Association for Management of Technology}, issn = {2322-5386}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {New product development is a key issue in the life cycle of firms as well as an important factor in retaining market share in today's dynamic environment. The food industry has a good potential for the new product development due to the nature of its production, on the basis of basic human needs and high demand in the market. This study aims at identifying key activities of the new product development process and determining the challenging and normal activities among to provide a better use of these processes in Iran's food industry by studying Food companies in Tehran province between 1397 and 1398. First, activities related to the new product development process in the literature were gathered, after approval of experts, were distributed in a sample of food industry innovation experts to identify activities of product development. Then, selected activities were distributed by a questionnaire in research statistical population which led to 94 filled questionnaires from 114 companies surveyed. Research results indicate that the companies' interaction-related activities with the supply network, identification of rules and regulations, analyzing the value creation from ideas, capability of market research and marketing and accurate design and product engineering are among the most common challenges of developing new products which calls for more attention of food companies to these activities.}, keywords = {product development,Food Industry,New Product Development Process,Tehran,Product Development Activities}, title_fa = {تحلیلی بر فرایندهای توسعه محصول جدید در صنایع غذایی (مطالعه شرکت‌های صنایع غذایی استان تهران)}, abstract_fa = {توسعه محصول جدید موضوعی کلیدی در چرخه حیات بنگاه‌ها و عاملی مهم در حفظ سهم بازار در محیط پویای امروز برای بنگاه‌ها است. صنایع‌غذایی به‌دلیل ماهیت مبتنی بر نیازهای انسانی و بازاری پرتقاضا برای توسعه محصول جدید می‌باشد. این پژوهش با هدف شناسایی فعالیت های کلیدی فرایند توسعه محصول جدید و تعیین فعالیتهای چالشی و عادی از میان آن‌ها در فرآیندهای توسعه محصول جدید در به کارگیری بهتر این فرایندها در صنایع غذایی ایران در بازه زمانی 1397 تا 1398 با مطالعه شرکت‌های صنایع‌غذایی مستقر در استان تهران انجام گرفته‌است. در ابتدا فعالیت‌های مرتبط با فرایند توسعه محصول جدید از پیشینه استخراج و پس از تایید خبرگان در نمونه‌ای متشکل از متخصصین حوزه نوآوری صنایع-غذایی توزیع گردید و فعالیت های مورد استفاده در این صنعت شناسایی شد. سپس این فعالیت ها در قالب پرسشنامه در جامعه آماری توزیع و 94 پرسشنامه تکمیل شده از جامعه آماری 114 شرکتی تحقیق دریافت و با توجه به نرمال نبودن داده‌ها از آزمون دوجمله‌ای و فریدمن تحلیل آماری برای شناسایی فعالیت‌های فرآیند توسعه محصول جدید استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان می‌دهد فعالیت‌های ارتباط شرکت‌ها با شبکه تامین، شناسایی قوانین و مقررات و تحلیل ارزش‌آفرینی ایده، توانمندی در تحقیقات بازار و بازاریابی و طراحی دقیق و مهندسی محصول از جمله فعالیت‌های چالشی شایع در توسعه محصولات جدید در فرایند توسعه محصول جدید است.}, keywords_fa = {توسعه محصول,صنایع غذایی,فرآیند توسعه محصول,تهران,فعالیت‌های توسعه محصول}, url = {https://www.nowavari.ir/article_115396.html}, eprint = {https://www.nowavari.ir/article_115396_7f060ea8e8e6dc9d93263309561ef511.pdf} } @article { author = {dehghani eshrat abad, meysam and albadvi, amir and sepehri, mohammadmehdi and hossein zadekashan, ali}, title = {Startup valuation in the first round of venture financing by considering real options before and after commercialization}, journal = {Innovation Management Journal}, volume = {9}, number = {2}, pages = {151-175}, year = {2020}, publisher = {Iranian Association for Management of Technology}, issn = {2322-5386}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {Startup valuation in venture capital investment has been a complex and important issue in negotiations between entrepreneurs and venture capitalists due to the high degree of uncertainty about their future. Considering the uncertainty in the first round of financing as well as the flexibility available to venture capitalists in the previous (abandon option) and the subsequent (expand option) stages of product commercialization in this research, we present a new approach to determining the value of startup companies. Due to the lack of an analytical solution for the developed approach, the numerical method of least squares Monte-Carlo simulation (Longstaff-Schwartz) was used to solve it. Comparing the result of the model with the results of three other scenarios confirms the role and importance of the aforementioned flexibilities in the making of a venture investment decision. Finally, there were suggestions for developing an approach under competitive interactions or developing it for other stages of investment.}, keywords = {Valuation,Venture Capital,abandon option,expand option,Least Square Monte-Carlo (LSM)}, title_fa = {ارزش‌گذاری کسب‌وکارهای نوپا در دور اول تأمین مالی خطرپذیر با در نظر گرفتن اختیارات حقیقی قبل و بعد از تجاری‌سازی}, abstract_fa = {ارزش‌گذاری کسب‌وکارهای نوپا به سبب وجود عدم اطمینان بالا در خصوص آینده آن‌ها امری پیچیده و موضوعی مهم در مذاکرات میان کارآفرینان و سرمایه‌گذاران خطرپذیر بوده است. در تحقیق پیش رو، با در نظر گرفتن عدم اطمینان‌های موجود در دور اول تأمین مالی و نیز انعطاف‌پذیری موجود برای سرمایه‌گذاران خطرپذیر در مراحل قبل (اختیار رها کردن) و بعد (اختیار توسعه) از تجاری‌سازی محصول، رویکرد جدیدی برای تعیین ارزش کسب‌وکارهای نوپا، ارائه گردید. به دلیل عدم وجود جواب تحلیلی برای رویکرد توسعه داده‌شده، از روش عددی شبیه‌سازی مونت‌کارلو حداقل مربعات (لانگ اشتاف-شوارتر) برای حل آن استفاده شد. مقایسه نتایج حاصل از مدل با نتایج سه سناریو دیگر، مؤید نقش و اهمیت انعطاف‌پذیری‌های مذکور در اتخاذ تصمیم سرمایه‌گذاری خطرپذیر در کسب‌وکارهای نوپا می‌باشد. در بخش پایانی نیز پیشنهادهایی برای توسعه مدل تحت شرایط رقابتی و یا توسعه آن برای سایر مراحل سرمایه‌گذاری ارائه شد.}, keywords_fa = {ارزش‌گذاری,سرمایه‌گذاری خطرپذیر,اختیار رها کردن,اختیار توسعه,روش مونت‌کارلو حداقل مربعات خطا}, url = {https://www.nowavari.ir/article_115392.html}, eprint = {https://www.nowavari.ir/article_115392_a29bc2f6fbd27161f5d25da7e80d4b10.pdf} }