@article { author = {Kayyal, Kazem and Albadvi, Amir}, title = {Strategies for setting up a platform business within the banking and payment industry}, journal = {Innovation Management Journal}, volume = {7}, number = {2}, pages = {142-168}, year = {2018}, publisher = {Iranian Association for Management of Technology}, issn = {2322-5386}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {In recent decades, the need for innovation on the one hand and the high cost of innovation, on the other hand, led businesses to use open innovation approaches more than before. One of the implementation models of this approach is to turn the business into a platform business which has attracted a lot of research in recent years. However, there is a need for research into the main strategies of the platform business in Iran with its own specific economic conditions. In addition, in any particular industry, given the specific characteristics of that industry, these strategies can vary. The purpose of this research is to provide practical strategies for setting up a platform business in Iran. In this research, after reviewing various articles in the field of platform business, the collected data from semi-structured interviews and archival sources were analyzed using the grounded theory method. In this Research, the banking and payment industry was selected as the case study according to the characteristics of this research. Banks can create a platform business using five main strategies: "providing service to a limited number of customers", "create a public platform", "join an existing platform", "participation in the creation and management of a platform" and "investment".}, keywords = {Open Innovation,platform,Platform business,strategy}, title_fa = {استراتژی های راه انداری یک کسب و کار پلتفرمی در صنعت بانکی و پرداخت}, abstract_fa = {در دهه‌های اخیر نیاز به نوآوری از یک سو و هزینه های زیاد توسعه آن از سوی دیگر، موجب شده است تا بنگاه‌های اقتصادی بیش از پیش از رویکرد نوآوری باز استفاده کنند. یکی از مدل‌های پیاده‌سازی این رویکرد، پلتفرمی‌کردن کسب و کار بنگاه است که در سال‌های اخیر پژوهش های زیادی را به خود اختصاص داده است. با این حال، نیاز به تحقیقاتی برای استراتژی های اصلی کسب و کارهای پلتفرمی در کشور ایران با شرایط اقتصادی ویژه خود، وجود دارد. علاوه بر این در هر صنعتی با توجه به ویژگی های خاص آن، این استراتژی ها می تواند متفاوت باشد. هدف از این تحقیق ارائه استراتژی های عملی برای راه‌اندازی یک کسب و کار پلتفرمی در صنعت بانکی و پرداخت ایران است. در این تحقیق پس از مرور مقالات مختلف در حوزه کسب و کارهای پلتفرمی، اطلاعاتی بر اساس مصاحبه‌های نیمه ساختار یافته و منابع آرشیوی جمع آوری شده و با استفاده از روش نظریه‌پردازی داده بنیاد، تحلیل و بررسی شده است. بانک‌ها می توانند برای پلتفرمی کردن کسب و کار خود از پنج استراتژی اصلی "ارائه سرویس به صورت محدود"، "ایجاد پلتفرم عمومی"، "الحاق به یک پلتفرم موجود"، "مشارکت در ایجاد و مدیریت پلتفرم" و "سرمایه گذاری" استفاده کنند.}, keywords_fa = {نوآوری باز,پلتفرم,کسب و کار پلتفرمی,استراژی}, url = {https://www.nowavari.ir/article_86989.html}, eprint = {https://www.nowavari.ir/article_86989_71cb8640d39f3916db64ba1693b5d58a.pdf} }