%0 Journal Article %T نوآوری باز در بنگاههای کوچک و متوسط صنعت طلای یزد مبتنی بر مرور نظام‌مند و نقشه‌شناختی فازی %J مدیریت نوآوری %I انجمن علمی مدیریت فناوری و نوآوری ایران با همکاری موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی %Z 2322-5386 %A زارع احمدآبادی, حبیب %A کریمی زارچی, علی %A میرغفوری, سید حبیب اله %A میرفخرالدینی, سیدحیدر %D 2022 %\ 11/22/2022 %V 11 %N 3 %P 63-89 %! نوآوری باز در بنگاههای کوچک و متوسط صنعت طلای یزد مبتنی بر مرور نظام‌مند و نقشه‌شناختی فازی %K نوآوری بازی %K عملکرد %K بنگاه‌های کوچک و متوسط %K نقشه‌شناختی فازی %K صنعت طلا %R %X بحث نوآوری باز، طی دهه‌های گذشته به‌طور وسیعی در ادبیات مدیریت نوآوری موردبحث بوده که این امر موجب شناسایی هرچه بیشتر مزیت‌های آن، ازجمله سرعت بخشیدن به نوآوری‌های داخلی شرکت‌ها و گسترش بازار برای بهره‌گیری‌های خارجی از نوآوری در شرکت‌های کوچک و متوسط می‌باشد. در این پژوهش، باهدف دستیابی به یک ساختار و مدل مناسب برای صنعت طلای استان یزد به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین قطب‌های تولید مصنوعات طلا و جواهر در کشور، در ابتدا با مرور نظام‌مند ادبیات پژوهش، 54 مقالۀ مرتبط انتخاب گردید. با بررسی محتوای مقالات، متغیرهای موردنظر و روابط بین آن‌ها شناسایی‌شده و در قالب یک چارچوب مفهومی ترسیم گردید. در ادامه برای تطبیق چارچوب شناسایی‌شده با واقعیت، مصاحبه با خبرگان و راستی‌آزمایی صورت پذیرفته و چندین متغیر جدید مانند میزان تغییرپذیری مدیران و فرهنگ انحصارطلبی دانش و شایستگی به چارچوب جدید اضافه گردید و با شناسایی نهایی 32 مقوله، پرسشنامه مربوطه تدوین و در بین ذینفعان توزیع گردید. درنهایت با استخراج نتایج و بهره‌گیری از تکنیک ترسیم نقشه‌نگاشت فازی و نرم‌افزارهای FCMapper و Pajek اقدام به طراحی مدل ارتباط‌دهنده بین عوامل نموده و با تحلیل نتایج مربوطه سناریوهای تأثیرگذار در پژوهش شناسایی گردید. نتایج این پژوهش نشان داد که در صورت تمرکز بر سه فاکتور اعتمادسازی در همکاری و مشارکت، تقویت رژیم صیانت پذیری و هم‌چنین تمرکز بر روی فاکتور توانمندسازی مدیران، می‌توان شاهد بهبود فرآیند نوآوری باز و تأثیر مثبت بر عملکردهای شرکت و عملکردهای نوآورانه در صنعت طلای یزد بود. %U https://www.nowavari.ir/article_145882_18919341375bb75f1a956ee0f9025cae.pdf