%0 Journal Article %T بررسی رابطه متقابل نوآوری درک شده سازمانی با سایر مولفه های جو سازمانی در کارکنان ستاد شرکت برق منطقه ای خراسان %J مدیریت نوآوری %I انجمن علمی مدیریت فناوری و نوآوری ایران با همکاری موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی %Z 2322-5386 %A مرتضوی, سعید %A خوراکیان, علیرضا %A ناصری نژاد, الهه %A معماری, علی %D 2014 %\ 12/01/2014 %V 3 %N 3 %P 33-52 %! بررسی رابطه متقابل نوآوری درک شده سازمانی با سایر مولفه های جو سازمانی در کارکنان ستاد شرکت برق منطقه ای خراسان %K جو سازمانی %K خودمختاری %K انسجام %K نوآوری درک شده سازمانی %R %X مفهوم نوآوری درک‌شده سازمانی به درک کارکنان از حمایت سازمان از نوآوری می‌پردازد که باعث افزایش رضایت و تعهد کارکنان می‌شود. پژوهشگران در پژوهش‌های خود اثر عوامل سازمانی بر نوآوری درک‌شده سازمانی را بررسی کرده‌اند. پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان اثر جو سازمانی و ابعاد آن بر نوآوری درک‌شده سازمانی با توجه به نقش جنسیت به‌عنوان یک متغیر تعدیلگر انجام شده است. جامعه آماری پژوهش را 150 نفر از کارشناسان ستادی شرکت برق منطقه‌ای خراسان تشکیل می‌دهند. برای جمع‌آوری داده‌ها از ابزار پرسشنامه استفاده شده و روایی آن به صورت محتوایی و تحلیل عاملی مورد تایید قرار گرفته است. برای پردازش داده‌ها از نرم‌افزارهای آماری SPSS و AMOS استفاده شد. یافته‌های حاصل از آزمون مدل نشان داد که فقط سه بعد جو سازمان شامل خودمختاری، انسجام و اعتماد اثر مثبتی بر نوآوری درک‌شده سازمانی دارند و میان جو سازمانی و نوآوری درک‌شده رابطه بسیار قوی وجود دارد. همچنین فرض نقش تعدیلگری جنسیت کارکنان در رابطه میان جو سازمانی و نوآوری درک‌شده سازمانی مورد تایید واقع نشد. %U https://www.nowavari.ir/article_14723_0878fbc84a1fd8c17ad4326b69ed8a34.pdf