TY - JOUR ID - 14595 TI - مدلی برای تصمیم گیری خرید مشتریان محصولات فناورى برتر پژوهشی در نمایشگر قلب شرکت صاایران JO - مدیریت نوآوری JA - IMJ LA - fa SN - 2322-5386 AU - محمودزاده, ابراهیم AU - رحمتی, نفیسه AU - رفیعی راد, سید مرتضی AD - دانشگاه صنعتی مالک اشتر AD - دانشگاه علم و فرهنگ Y1 - 2012 PY - 2012 VL - 1 IS - 1 SP - 61 EP - 75 KW - تصمیم گیری خرید مشتری KW - بازاریابی کالای فناورى برتر KW - خرید سازمانی KW - گراندد تئوری DO - N2 - از آنجا که کالاهاى فناورى برتر داراى خصوصیات خاص و شرایط ناپایدارى است؛ لذا رفتار خریداران سازمانى امرى حساس و پیچیده است. این مقاله به بررسی و تحلیل حساسیت‌های کلیدی موثر در تصمیم‌گیری خریداران سازمانی در خرید کالای فناورى برتر می‌پردازد. برای این منظور از روش گرانددتئوری جهت ایجاد مدلى کاربردى و انتزاعى، استفاده شده است. پس از انجام مصاحبه با دست اندرکاران و خبرگان این  حوزه و تحلیل حساسیت‌ها و دستیابی به مفاهیم نهفته در آنها، مدلی برای فرآیند تصمیم‌گیری خریداران سازمانى ارائه شد که می‌تواند مراحل گوناگون تصمیم‌گیری را به خوبی نشان دهد و حساسیت‌های هر مرحله را ترسیم نماید. در انتها نیز مدل حاصل، با مدل مانابرى و تینا، مقایسه و بررسی گردید. UR - https://www.nowavari.ir/article_14595.html L1 - https://www.nowavari.ir/article_14595_0077468d295fc8a45cb766fcfedbc140.pdf ER -