TY - JOUR ID - 14632 TI - بررسی عوامل موفقیت بنگاه‌های واسطه‌ای نوآوری باز (مطالعه موردی شبکه شرکت‌های نانو فناوری کشور) JO - مدیریت نوآوری JA - IMJ LA - fa SN - 2322-5386 AU - منطقی, منوچهر AU - طلوعی اشلقی, عباس AU - مشیری, بنیامین AD - دانشگاه صنعتی مالک اشتر AD - دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات Y1 - 2013 PY - 2013 VL - 2 IS - 2 SP - 25 EP - 44 KW - نوآوری KW - عوامل موفقیت KW - مدل کسب وکار KW - نوآوری باز KW - بنگاههای واسطهای DO - N2 - در کشور ما، تاکنون اقدامات و برنامه‌های زیادی برای حمایت از شرکت‌های فعال در حوزه نانوفناوری، به منظور توسعه خدمات و  بازار محصول‌های آن‌ها صورت گرفته است. با این وجود هنوز نارسائی‌هایی در مدل کسب‌و‌کار و همچنین موانع جدی در مسیر بازاریابی و تجاری‌سازی محصول‌های آن‌ها دیده می‌شود. با توجه به این مساله، پژوهش حاضر با هدف بررسی و استخراج عوامل کلیدی موفقیت بنگاه‌های واسطه‌ای برای در پیش گرفتن رویکرد نوآوری باز در حوزه کسب‌وکار شرکت‌های عضو شبکه نانوفناوری کشور انجام شد. به این منظور پس از مرور ادبیات موضوعی در حوزه نوآوری باز و تأمل بر نقش بنگاه‌های واسطه‌ای، ضمن تدوین و طراحی پرسش‌نامه اعتبارسنجی شده متکی بر مصاحبه با خبرگان، عوامل موثر با استفاده از نرم افزار اس‌پی‌اس‌اس مورد بررسی قرار گرفت و در ادامه از نرم‌افزار لیزرل برای استخراج مدل معادلات ساختاری عوامل موفقیت و رتبه‌بندی عوامل استفاده شد. نتایج این پژوهش نشان می‌دهد عوامل موفقیت به ترتیب شامل سیاست‌های بخشی کسب وکار نانو، نهادها و قوانین، خدمات تخصصی، عوامل اقتصادی، شبکه‌های همکاری، ویژگی‌های مدل کسب‌و‌کار شرکت‌های نانو و عوامل ساختاری شبکه شرکت‌های نانوفناوری کشور است. UR - https://www.nowavari.ir/article_14632.html L1 - https://www.nowavari.ir/article_14632_ae8a667f43d9a834811eb193279f3b5d.pdf ER -