TY - JOUR ID - 81020 TI - الگوی توسعه خدمت جدید در اپراتوری تلفن همراه ایران JO - مدیریت نوآوری JA - IMJ LA - fa SN - 2322-5386 AU - حسنی پارسا, مجید AU - الیاسی, مهدی AU - طباطبائیان, سید حبیب ا... AU - حنفی زاده, پیام AD - مدیر اجرایی پژوهشکده مطالعات فناوری AD - استادیار، دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی AD - دانشیار دانشکده حسابداری و مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی AD - دانشیار دانشکده حسابداری و مدیریت دانشگاه علامه طباطبائی Y1 - 2018 PY - 2018 VL - 7 IS - 1 SP - 119 EP - 152 KW - توسعه خدمت جدید KW - تلفن همراه KW - مطالعه چندموردی KW - الگوی فرآیندی KW - ایران DO - N2 - در دنیای امروز که سهم خدمات در اقتصاد کشورها همواره در حال افزایش است، نوآوری در خدمات و توسعه خدمت جدید (NSD)، برای بنگاه‌های خدماتی بسیار مهم و حیاتی شده است. اما علی‌رغم این اهمیت، مطالعات کافی در مورد الگوهای توسعه خدمت جدید در برخی از صنایع خدماتی (مانند اپراتوری تلفن همراه) در کشورمان انجام نشده است. پژوهش حاضر با هدف پرکردن این شکاف تحقیقاتی و با رویکردی کیفی مبتنی بر مطالعه موردی (از نوع چندموردی) به بررسی الگوی توسعه خدمت جدید در اپراتوری تلفن همراه ایران پرداخته است. در گام اول این پژوهش، الگوهای توسعه خدمت جدید در ادبیات موضوع بررسی و تحلیل شده و الگوی مفهومی توسعه خدمت جدید استخراج شد. در گام بعدی، از آنجا که الگوی توسعه خدمت جدید در هر بخش و یا کشوری تحت شرایط خاص آن بخش و کشور مورد مطالعه تفاوت می‌کند، مطالعه چندموردی انجام‌شده و الگوی اولیه توسعه خدمت جدید با تحلیل بین موردیِ مطالعات انجام‌شده ارائه شد. در پایان نیز الگوی پیشنهادی توسعه خدمت جدید در اپراتوری تلفن همراه ایران با مقایسه و تحلیل الگوهای مفهومی و اولیه ارائه شده است. UR - https://www.nowavari.ir/article_81020.html L1 - https://www.nowavari.ir/article_81020_9c0a309751b612bd1430b02c068eefb6.pdf ER -