Braun, V. & Clarke, V., 2006. Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology, 3(2), pp. 77-101.
Chalmers, D., 2013. Social innovation: an exploration of the barriers faced by innovating organisations in the social economy. Local Economy [Online]. pp. 17-34.
Dro, I & Therace, A., 2011. Empowering people, driving change. Social innovation in the European Union, Luxembourg: Publications Office of the European Union.
Dobele L. & Grinberga-Zalite G., 2016. Opportunities of integrating social awareness in higher education to enhance the development of social innovation in Latvia. 16th International multidisciplinary scientific GeoConference SGEM 2016 : conference proceedings, Book 5 : Ecology, Economics, Education and Legislation, Vol. 3 : Environmental economics. Education and accreditation in geosciences, pp. 915-922.
European Commission., 2010. This is European Social innovation, Belgium: European Union
Francis, D. & Bessant, J., 2005. Targeting innovation and implications for capability development. Technovation [Online]. 25, pp. 171-183.
Grinberga-Zalite, G. & Mazure, G., 2017. Integration of Social Innovation Creation in Higher Education for Enhancing of Economic Development in Latvia, Engineering for Rural Development.
Hochgerner, J., 2013. Social Innovations and the advancement of the general concept of innovation. London, UK: Routledge.
Lee, H., 2014. The role of relationships in building capabilities for social innovation: The case of social enterprises. PhD, University of the West of England. Available from: http://eprints.uwe.ac.uk/24461
Martínez-Celorrio, X., 2017. Innovación social: Orígenes, tendencias y ambivalencias. Sistema: Revista de Ciencias Sociales, 247, pp. 61–88.
Murray, R., Caulier-Grice, J. & Mulgan, G., 2010. The open book of social innovation, The Social Innovator Series [Online], London: NESTA.
Mulgan, G., 2006. The process of social innovation. Innovations: Technology, Governance, Globalization [Online]. 1 (2), pp. 145-162.
Mulgan, G., Tucker, S., Ali, R., & Sanders, B., 2007. Social Innovation: Why It Is, Why It Maters, and How It can be accelerated. London, UK: Young Foundation
Mulgan, G., 2012. The theoretical foundations of social innovation, In: A. Nicholls and A. Murdock (Eds.) Social Innovation. London: Palgrave Macmillan. pp. 33-65.
Mikhailovich Vasin, S., Gamidullaeva, L. & Rostovskaya, T., 2017. The Challenge of Social Innovation: Approaches and Key Mechanisms of Development. European Research Studies Journal, 20(2B), pp. 25-45
Nasruddin, E. & Fahada Misaridin, N., 2014. Innovation for a Social Enterprise Business Model: An Analysis of Key Success Factors. International Journal of Organizational Innovation, 7, pp.149-157.
OECD, 2011. Fostering social innovation to address social challenges. Workshop Proceedings. OECD.
Phills, J. A., Deiglmeier, K. & Miller, D. T., 2008. Rediscovering social innovation. Stanford Social Innovation Review, 6 (4), pp. 34-43.
Pol, E. & Ville, S., 2009. Social innovation: buzz word or enduring term?. The Journal of Socio-Economics, 38 (6), pp. 878-885.
Von Hippel, E., 1988. The Sources of Innovation. Oxford: Oxford University Press.
جندقی، غ.، زارعی متین، ح.، طهماسبی، ر. و افروزنیا، ع.، 1398. طراحی الگوی موفقیت نوآوری اجتماعی در کمیته امداد امام خمینی (ره) با رویکرد نظریه داده بنیاد. پژوهشهای مدیریت منابع سازمانی. (4)9، 69-90
چیتسازیان، ع. و صادقی کیا، م.، 1398. مشارکت مردمی در نوآوری اجتماعی، مدیریت نوآوری، (1)8، 1-20
عابدی جعفری، ح.، تسلیمی، م.، فقیهی، الف. و شیخزاده، م.، 1390. تحلیل مضمون و شبکه مضمونها: روشی ساده و کارآمد برای تبیین الگوهای موجود در دادههای کیفی. اندیشه مدیریت. (2)5، 151-198
روحاللهی، م.، طباطبائیان، ح.، منطقی، م. و بامداد صوفی، ج.، 1397. الگوی شکلگیری نوآوری اجتماعی در جهاد سازندگی، مدیریت اسلامی، (2)26، 91- 131
سعدآبادی، ع.، پورعزت، ع.، قانعی راد، م.، مختارزاده گروسی، ن و الیاسی، م.، 1395. چرخهی حیات نوآوریهای اجتماعی، مدیریت توسعه فناوری، (2)4، 69- 95
کشتکار هرانکی، م.، 1395. طراحی الگوی راهبردی نوآوری اجتماعی در جمهوری اسلامی ایران با رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری، توسعه کارآفرینی، (4)9،671- 691
کشتکار هرانکی، م.، 1397. شناسایی ابعاد و مؤلفههای نوآوری اجتماعی در ایران، مدیریت نوآوری در سازمانهای دفاعی، (1)1،1-24
کشتکار هرانکی، م. و پورمظاهری، ص.، 1397. بررسی و شناخت تأثیر شبکههای اجتماعی بر نوآوری اجتماعی، مدیریت راهبردی دانش سازمانی، (3)1، 117-145
کشتکار هرانکی، م. و دهقان، س.، 1397. الگوی مفهومی نوآوری اجتماعی برای تحقق استحکام ساخت درونی قدرت، مجلس و راهبرد، (94)25، 68-39
-گلداسمیت، الف. 1395. قدرت نوآوریهای اجتماعی (ترجمه: علیاصغر سعدآبادی و حسین افتخاری.) تهران: انتشارات دانشگاه امام صادق علیهالسلام
مبینی دهکردی، ع. و کشتکار هرانکی، م.، 1393. بررسی تأثیر الگو سهشاخگی بر نوآوری اجتماعی: مطالعه موردی یک شرکت وابسته به صنایع خودروسازی. مدیریت نوآوری، (4)3، 57- 75
مبینی دهکردی، ع. و کشتکار هرانکی، م.، 1394. نوآوری اجتماعی: کنکاشی بر مفهومسازی مبتنی بر تحلیل محتوای تعاریف، مدیریت نوآوری، (2)4، 115-134
مبینی دهکردی، ع. و کشتکار هرانکی، م.، 1395. فراترکیب مدلهای نوآوری اجتماعی، برنامهریزی رفاه و توسعه اجتماعی، (26)7، 101- 13