@article { author = {Vaziri, Javad and Ghazinoori, Seyed Sepehr and Ghanei Rad, Seyed Mohammad Amin and Fartookzadeh, Hamid Reza}, title = {The Three waves of Transition in Iran's Defense Industries: With an Emphasis on Anti-Armor Missile}, journal = {Innovation Management Journal}, volume = {4}, number = {2}, pages = {1-34}, year = {2015}, publisher = {Iranian Association for Management of Technology}, issn = {2322-5386}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {This paper tries to provide a socio-technical explanation of the formation and transition of Iran's defense Industries in the past 50 years. The main framework using a combination of technical and social elements to make such explanation is the multi-level perspective (MLP). This framework describes transition through interaction of different landscape, regime and niches levels in socio- technical systems, such as defense industry, but in the developing world transition is the path of formation of these levels. In this paper, Bourdieu's field theory is applied to understand regime and niche formation. According to Bourdieu's field theory, we narrate how niche and regime positions are produced as two cores of socio-technical field in Iran defense industries. Focusing on anti-armor industries, we elaborate the three periods of transition in Iran's defense industries to "Dual Core Field" by means of Bourdieu's triple levels of inquiry. In each of these periods — named as "the waves" —defense field and its habitus has certain conditions. In the first wave, the exploitation of "Turn-Key" plants in a hierarchal structure occurs. In the second, the hierarchical is broken, bottom-up forces become active and technological learning accelerates. Industrial regimes grow in greenhouses. In the third wave, the niche cores are formed in the industry.}, keywords = {Multi-level Perspective,defense industries of Iran,anti-armor missile,Field,Habitus,Transition}, title_fa = {موج های سه گانه گذار در صنعت دفاعی ایران با نگاهی خاص به صنعت ضد زره}, abstract_fa = {این مقاله سعی دارد تفسیری اجتماعی- تکنیکی از شکل گیری و گذار صنعت دفاعی ایران در طول چند دهه اخیر را ارائه نماید. برای این منظور، ابتدا با الهام از نظریه میدان بوردیو، چارچوبی برای تحلیل گذار ارائه شده است. در ادامه با ترکیبی از روش شناسی سه مرحله ای بوردیو و روش نظریه پردازی زمینه محور تلاش شده است فرآیند گذار با تاکید بر صنعت ضد زره تحلیل گردد و ایده های نظری جدیدی پیرامون تحول اجتماعی- تکنیکی در صنعت دفاع ارائه شود. بر اساس چارچوب و ایده های ارائه شده در این پژوهش، برای فهم نوآوری و تغییرات فنی در صنعت دفاعی باید به بررسی تحولاتی که در کنش و قشربندی مهندسان و عادت واره، سبک و ارزش های مهندسی رخ می دهد، پرداخت. تجربه صنعت دفاعی نشان می دهد که توازن و هماهنگی بین سرمایه تکنیکی و سرمایه نمادین مهندسان، مهم ترین عامل در توسعه فناورانه و پایداری میدان صنعت دفاعی است. این توازن باعث ایجاد یک قشربندی اجتماعی و روابط کاری مولد بین نیروهای صنعت م یشود. در صورتی که این توازن وجود نداشته باشد، روابط کاری مولد به وجود نمی آید و در نتیجه انباشت سرمایه ممکن نمیشود. میدان سیاست با مداخله در میدان صنعت تاثیر به سزایی بر این توازن و هماهنگی دارد. توجه به این تاثیرگذاری برای سیاست گذاری علم وفناوری در ایران از ضرورت مضاعف برخوردار است.}, keywords_fa = {Multi-level Perspective,defense industries of Iran,anti-armor missile,Field,Habitus,Transition}, url = {https://www.nowavari.ir/article_14769.html}, eprint = {https://www.nowavari.ir/article_14769_a1dc47c8c69e7822fd45ea994602cf76.pdf} } @article { author = {Elahi, Shaban and Gharibi, Jalil and Majidpoor, Mahdi and Anvari Rostami, Ali Asghar}, title = {The Diffusion of Renewable Energy Technologies: Grounded Theory Approach}, journal = {Innovation Management Journal}, volume = {4}, number = {2}, pages = {33-56}, year = {2015}, publisher = {Iranian Association for Management of Technology}, issn = {2322-5386}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {Technology diffusion is one of the most important goals, and of course a challenge, of innovation systems, especially in developing countries. Renewable energy technology sector is among those seriously facing the problem of technology diffusion, and in recent years Iran has supported the use of renewable energies. In this paper, we study the diffusion of renewable energy technologies. To do so, by reviewing the published literature, we try to identify and analyze valid and reliable studies using grounded theory method. The results reveal a model including 4 factors: technology push, demand pull, investment attractiveness, and regulatory conditions.}, keywords = {Technology diffusion,Renewable Energies,Grounded theory,Systematic review,Modeling}, title_fa = {مسیر اشاعه فناوری های انرژی های تجدیدپذیر: رویکرد نظریه سازی بنیادی}, abstract_fa = {اشاعه فناوری، یکی از مهمترین اهداف نظام‌های نوآوری به ویژه در کشورهای در حال توسعه و البته به همان اندازه از مساله‌های دشوار پیش روی سیاست‌گذاران است. یکی از بخش‌هایی که بطور جدی با مساله اشاعه فناوری مواجه شده، بخش انرژی‌های تجدیدپذیر است. در سال‌های اخیر حمایت از گسترش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران مورد تاکید قرار گرفته است. از این رو مقاله حاضر به مطالعه اشاعه فناوری‌های انرژی تجدیدپذیر پرداخته است. برای این منظور، با توجه به وجود محتوای اطلاعاتی غنی در اسناد مطالعاتی و از طرفی پراکنده بودن جنبه‌های مورد مطالعه و دیدگاه‌های مختلف تحلیلی، سعی شد متون معتبر و مرتبط شناسایی و با استفاده از روش نظریه‌سازی بنیادی مورد تحلیل و مدل‌سازی قرار گیرند. نتایج پژوهش، الگویی را آشکار کرد که نشان‌دهنده وجود 4 دسته عوامل اصلی است فشار علم، کشش تقاضا، جذابیت سرمایه‌گذاری، و چارچوبی و زیرساختی.}, keywords_fa = {Technology diffusion,Renewable Energies,Grounded theory,Systematic review,Modeling}, url = {https://www.nowavari.ir/article_14834.html}, eprint = {https://www.nowavari.ir/article_14834_7b6d583b93a3583ddbba41d0aa3e3ba8.pdf} } @article { author = {Hourali, Maryam and Montazri, Abbas and Elyasi, Mahdi}, title = {Enhancing New Product Development Success Based on Open Innovation Approach: A Case Study of a Research Organization}, journal = {Innovation Management Journal}, volume = {4}, number = {2}, pages = {57-86}, year = {2015}, publisher = {Iranian Association for Management of Technology}, issn = {2322-5386}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {The literature of innovation, innovation management, open innovation at firm level, tremendous changes in firm's environment and firm's tough competitive situation points to the need for taking an open approach to maximizing firms' value-added by combining firms internal and external capabilities. In this study, we propose some essential principles for opening Iran's defense firms' innovation process. By reviewing the literature, 21 principles for improving firms' innovation are extracted, and then increased to 25 principles by conducting exploratory interviews with related experts. After that, an initial questionnaire is designed, and its internal consistency is confirmed by the contribution of 50 experts and by computing the Cronbach's alpha. Its validity is also confirmed by the experts' views. The extracted principles are clustered by principal component analysis (PCA), factor loading with eigenvalue>1, and varimax matrix with absolute value of factor loading >0.6. The final questionnaire is designed by Likert-scale and answered by 245 defense innovation experts, and analyzed by LISREL software. The results show that defense firms must design and implement an open integrated process firstly, then implement the associated infrastructure systems with open approach for supporting this innovation process. Creating suitable organizational context is in the third priority because of its time-consuming nature.}, keywords = {Open Innovation,innovation management,Defense Firm,Suitable Infrastructures for Open Innovation,integrated open innovation process,Suitable Organizational Atmosphere}, title_fa = {شناسایی و اولویت بندی اصول مورد نیاز برای بهبود فضای نوآوری بنگاه های دفاعی ایران با رویکرد باز}, abstract_fa = {رویکردهای جدید به نوآوری در سطح بنگاه و همچنین تغییرات شدید محیطی و فضای رقابتی حاکم بر فعالیت بنگاه‌های تولیدی، استفاده از رویکرد نوآوری باز را اجتناب‌ناپذیر کرده است. پژوهش حاضر با هدف پیشنهاد اصولی برای باز شدن فضای نوآوری در سطح بنگاه‌های دفاعی ایران انجام شد. در این راستا، پس از مرور ادبیات، 21 اصل برای بکارگیری رویکرد باز در سطح بنگاه‌ها استخراج شد و با مصاحبه‌های اکتشافی با خبرگان، به 25 اصل افزایش یافت و سپس پرسش‌نامه‌ای برای دسته‌بندی این اصول، طراحی گردید. بر اساس نظرات خبرگان، اصول پیشنهادی با استفاده از تحلیل مولفه‌های اصلی و محاسبه بارهای عاملی با مقادیر ویژه بزرگتر از یک و استفاده از چرخش متعامد به روش واریماکس با مقادیر بار مطلق عاملی بزرگتر از 6/0، در سه دسته‌بندی کلی با عنوان اصول مورد نیاز برای ایجاد نظام‌های زیرساختی نوآوری در سطح بنگاه با رویکرد باز، اصول مورد نیاز برای اجرای فرآیند نوآوری در سطح بنگاه با رویکرد باز و اصول مورد نیاز برای ایجاد فضای سازمانی مناسب نوآوری باز  قرار گرفت. در ادامه پرسش‌نامه اصلی طراحی و به خبرگان نوآوری دفاعی سپرده شد و داده‌های حاصل توسط نرم‌افزار لیزرل تحلیل گردید. نتایج نشان داد که برای بازشدن فضای نوآوری بنگاه‌های دفاعی ایران، باید ابتدا فرآیند یکپارچه مدیریت نوآوری باز، طراحی شود و استقرار یابد. سپس نظام‌های زیرساختی مناسب برای فرآیند نوآوری در سطح بنگاه مستقر و در نهایت فضای سازمانی مناسب برای نوآوری، باز شود.}, keywords_fa = {Open Innovation,innovation management,Defense Firm,Suitable Infrastructures for Open Innovation,integrated open innovation process,Suitable Organizational Atmosphere}, url = {https://www.nowavari.ir/article_14826.html}, eprint = {https://www.nowavari.ir/article_14826_bf7bd2eb6c96840c28e3073e305eb00e.pdf} } @article { author = {Rahimnia, Fariborz and Sajjad, Atefeh}, title = {The impact of Strategic Orientations on the Performance of Khorasan Science and Technology Park`s Companies by Mediating Role of Organizational Innovation}, journal = {Innovation Management Journal}, volume = {4}, number = {2}, pages = {87-114}, year = {2015}, publisher = {Iranian Association for Management of Technology}, issn = {2322-5386}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {Considering the role of small and medium enterprises (SMEs) in achieving economic and social goals and the introduction of knowledge-based economy, the performance of knowledge-based SMEs calls for more attention than ever. In these companies, innovation is essential for survival. Therefore, in this study the effect of three components of market orientation, entrepreneurial orientation and learning orientation on organizational innovation, and then organizational innovation impact on the performance of the companies based in Khorasan Science and Technology Park, in Khorasan province, Iran, is investigated. For this purpose, 90 out of 143 companies located in the park are selected. A questionnaire is used for data collection, and its validity and reliability is tested and approved by surveying management teachers and by Cronbach's alpha coefficient. The result of the analysis performed by SPSS and SMARTPLS software shows that entrepreneurial orientation positively influences the firms' performance and innovation, and therefore the firms' innovation has a complete mediatory role in the relationship between entrepreneurial orientation and the firms' performance. On the other hand, no direct relationship is found between market orientation and the firms' performance; however, the relationship between market orientation and the firms' innovation and between the firms' innovation and firms' performance are confirmed, meaning that the firms' innovation has a partial mediatory role in this relationship. The results confirm a relationship between learning orientation and performance, but it is revealed that in these firms learning orientation does not impact innovation. Thus the mediatory effect of innovation on the relationship between learning orientation and the firms' performance is found to be partial.}, keywords = {Strategic Orientations,Market Orientation,Entrepreneurial Orientation,Learning Orientation,Organizational Innovation,organizational performance}, title_fa = {تاثیر جهت گیری های راهبردی بر عملکرد شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری خراسان به واسطه نوآوری سازمانی}, abstract_fa = {با توجه به نقش شرکت‌های کوچک و متوسط در پیشبرد اهداف اقتصادی و اجتماعی کشور و همچنین از طرفی مطرح شدن اقتصاد دانش‌بنیان، لزوم توجه به عملکرد شرکت‌‌های کوچک و متوسط دانش‌بنیان بیش از پیش احساس می‌شود. در این شرکت‌ها به دلیل ماهیتی که دارند، نوآوری برای تضمین بقای آن‌ها در بازار نقش حیاتی دارد؛ بنابراین در این پژوهش ابتدا تاثیر سه مولفه بازارگرایی، گرایش به کارآفرینی و گرایش به یادگیری بر نوآوری سازمانی و سپس تاثیر نوآوری سازمانی بر عملکرد شرکت‌های مستقر در پارک علم‌وفناوری خراسان بررسی شد. برای این منظور از 143 شرکت مستقر، 90 شرکت به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمع‌آوری داده‌ها از ابزار پرسش‌نامه استفاده شد. حاصل تجزیه و تحلیل‌ها که با استفاده از نرم‌افزار SPSS و SMARTPLS انجام شد نشان داد که گرایش به کارآفرینی بر نوآوری سازمانی و عملکرد سازمانی تاثیر دارد و نقش میانجی‌گری کامل نوآوری سازمانی تایید شد؛ از طرفی مشخص گردید بازارگرایی، تاثیر مستقیم بر عملکرد ندارد بلکه از طریق نقش واسطه نوآوری سازمانی این رابطه تایید می‌شود، یعنی نوآوری سازمان نقش میانجی‌گری جزئی در این رابطه دارد؛ رابطه گرایش به یادگیری بر عملکرد نیز با نقش میانجی گری جزئی نوآوری تایید شد.}, keywords_fa = {Strategic Orientations,Market Orientation,Entrepreneurial Orientation,Learning Orientation,Organizational Innovation,organizational performance}, url = {https://www.nowavari.ir/article_14827.html}, eprint = {https://www.nowavari.ir/article_14827_6edd67f8f2faa5d7f76a7b8831637576.pdf} } @article { author = {Mobin Dehkordi, ali and Keshtkar Haranki, Mehran}, title = {Social Innovation: An Exploration of Conceptualization Based on the Content Analysis of Definitions}, journal = {Innovation Management Journal}, volume = {4}, number = {2}, pages = {115-134}, year = {2015}, publisher = {Iranian Association for Management of Technology}, issn = {2322-5386}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {Today social innovation is a critical and vital issue in communities. However, reviewing the literature reveals a wide variety of interpretations and definitions of social innovation, and little integration among various authors. Therefore, analyzing existing definitions and presenting an obvious, clear, comprehensive and integrated definition for social innovation necessary, which could help authors come to common understanding and reasoning. To this end, by referring to valid and available documents, 100 valid definitions of social innovation proposed by scientific and research centers and various authors are extracted and grouped into three main categories of "purpose", "focus" and "nature." Content analysis method is used to identify the constituent concepts, dimensions and effective elements. And in order to validate the extracted concepts, Delphi panel method is used with the participation of a number of scholars and experts. At the end, the findings are presented as seven propositions about the concept of social innovation: "the idea of public goods and services", "governance and capacity building", "social entrepreneurship", "business strategy and organizational management", "new products, services and programs meeting social needs", "the processes of social change" and "institutional change."}, keywords = {Innovation,social innovation,content analysis,Delphi}, title_fa = {نوآوری اجتماعی: کنکاشی بر مفهوم سازی مبتنی بر تحلیل محتوای تعاریف}, abstract_fa = {امروزه نوآوری اجتماعی به‌عنوان یک موضوع مهم و حیاتی در جوامع مطرح است. با این حال، مطالعه ادبیات موضوع نشان می‌دهد یکپارچگی چندانی میان نویسندگان مختلف وجود نداشته و طیف وسیع و گسترده‌ای از تفسیرها و تعریف‌ها در مورد آن ارائه شده است. در این شرایط، واکاوی تعریف‌های موجود و ارائه تعریفی واضح، روشن، یکپارچه و جامع از نوآوری اجتماعی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است که می‌تواند به برداشت و درک مشترک و منطقی از آن کمک نماید. برای این منظور، با مراجعه به اسناد و مدارک معتبر قابل‌دسترس، تعداد 100 تعریف ارائه‌شده مراکز علمی و تحقیقاتی معتبر و نویسندگان مختلف در مورد نوآوری اجتماعی بر اساس سه دسته کلی معیار «هدف»، «تمرکز» و «ماهیت» جمع‌آوری گردید. به‌منظور شناخت مفاهیم تشکیل‌دهنده، ابعاد و مؤلفه‌های تاثیرگذار، از روش تحلیل محتوا استفاده شد. در ادامه به‌منظور اعتبارسنجی مفاهیم استخراج‌شده، از روش پانل دلفی با حضور تعدادی از صاحب‌نظران و خبرگان استفاده شد. در پایان، یافته‌های پژوهش در قالب 7 گزاره شامل «ایده کالا و خدمات عمومی»؛ «مدلی از حکمرانی»؛ «مدلی از مدیریت سازمانی»؛ «معطوف به اهداف اجتماعی»؛ «کارآفرینی اجتماعی»؛ «تغییر نهادی»؛ و «تحول اجتماعی» برای بیان مفهوم نوآوری اجتماعی ارائه گردید.}, keywords_fa = {Innovation,social innovation,content analysis,Delphi}, url = {https://www.nowavari.ir/article_14828.html}, eprint = {https://www.nowavari.ir/article_14828_310788e6c4bdc82ca11b2524daad9861.pdf} } @article { author = {Nasr Esfahani, Ali and Farokhi, Mojtaba and Amiri, Zeynab and Salahshori, Rohollah}, title = {The Effects of Organizational Health on Organizational Entrepreneurship with an Emphasis on the Mediatory Role of Creative Climate}, journal = {Innovation Management Journal}, volume = {4}, number = {2}, pages = {135-153}, year = {2015}, publisher = {Iranian Association for Management of Technology}, issn = {2322-5386}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {  The concept of health in an organization points to the conditions that facilitate growth and development or stimulate organizational dynamics. Organizational health is not only the organization's ability to function effectively, but to continuously improve the organization's ability to grow. The purpose of this study is to investigate the effect of organizational health on organizational entrepreneurship with an emphasis on the mediatory variable of creative climate. This study is a practical in purpose and descriptive-survey in nature and methodology. The statistical population of the study includes 280 employees of Iran Chemical Industrial Investment Company. A standard questionnaire is used to collect data. Its validity is tested and confirmed by AVE index, and its reliability by composite reliability and Cronbach's alpha coefficient. Structural equation modelling is used to analyse the data in SmartPLS software. The results reveal that organizational health influences organizational entrepreneurship and creative climate. The results also show that creative climate influences organizational entrepreneurship significantly. On the other hand, it is revealed that creative climate can be considered as a mediating factor in the relationship between organizational health and organizational entrepreneurship.  }, keywords = {organization,organizational climate, entrepreneurship,Iran Chemical Industrial Investment Company}, title_fa = {تاثیر سلامت سازمانی بر کارآفرینی سازمانی، نقش میانجی: جو خلاقیت}, abstract_fa = {مفهوم سلامتی در یک سازمان توجه را به شرایطی جلب می‌کند که رشد و توسعه سازمان را تسهیل می‌نماید و یا موجب پویایی‌های سازمانی می‌شود. سلامت سازمانی تنها شامل توانایی سازمان برای انجام وظایف به طور موثر نیست، بلکه شامل توانایی سازمان برای رشد و بهبود مداوم است. هدف این پژوهش بررسی تاثیر سلامت سازمانی بر کارآفرینی سازمانی با متغیر میانجی جو خلاقیت می‌باشد. پژوهش حاضر از لحاظ ماهیت و روش توصیفی- پیمایشی و از لحاظ هدف از نوع کاربردی است. جامعه آماری پژوهش شامل280 نفر، کارکنان شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران می‌باشد. برای‌ جمع‌آوری اطلاعات از ابزار پرسش‌نامه استفاده شد. جهت آزمون فرضیه‌های پژوهش مدل‌یابی معادلات ‌ساختاری با استفاده از نرم‌افزار SMART-PLS  انجام شد. نتایج حاصل از پژوهش نشان داد که سلامت سازمانی بر کارآفرینی سازمانی با شدت (414/0)، سلامت سازمانی بر جو خلاقیت با شدت (822/0) و همچنین جو خلاقیت بر کارآفرینی سازمانی با شدت (563/0) تاثیر دارد و در نهایت جو خلاقیت به‌عنوان میانجی در تاثیر سلامت سازمانی بر کارآفرینی سازمانی با شدت (462/0) تاثیرگذار است.}, keywords_fa = {organization,organizational climate, entrepreneurship,Iran Chemical Industrial Investment Company}, url = {https://www.nowavari.ir/article_14835.html}, eprint = {https://www.nowavari.ir/article_14835_6fb55f8b0625af6750300bd8d5705187.pdf} }