@article { author = {A’a rabi, Seyyed Mohammad and Soofi, Bamdad and Salehe Sadeghiani, Jamshid and Booshehri, Alireza}, title = {The Effect of Technology Strategy Integration on Firms Performance}, journal = {Innovation Management Journal}, volume = {1}, number = {2}, pages = {17-387}, year = {2013}, publisher = {Iranian Association for Management of Technology}, issn = {2322-5386}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {Based on management and particularly technology management literature, the success of a firm depends on the effective integration of its technology strategy in accordance with business and corporate-level strategies. The question is how this integration should be achieved. Based on the theory of strategic reference points (SRP), organizations can select reference points for integration and then integrate their elements and systems with them. However, to study several firms, the same reference points are needed. In this study, the control and focus of the firms are selected as strategic reference points and a hypothesis is raised that integrating technology and corporate strategies around these reference points can lead to higher performance. This hypothesis is tested in 78 defense-related firms, revealing that certain types of corporate and technology strategies integration are associated with higher performance.}, keywords = {strategy,technology,Integration,performance,Strategic Reference Points,corporate strategy}, title_fa = {تاثیر هماهنگی راهبردهای فناوری و بنگاه بر عملکرد بنگاه ها}, abstract_fa = {براساس منابع مدیریت و به ویژه منابع مدیریت فناوری، موفقیت بنگاه ها  به هماهنگی (یکپارچگی) راهبرد فناوری با راهبردهای بنگاه و کسب و کار بستگی دارد. اما سوالی که مطرح می شود این است که این هماهنگی چگونه برقرار می شود؟ بر اساس نظریه نقاط مرجع راهبردی، سازمان ها می توانند نقاط مرجعی را  برای هماهنگی انتخاب کنند و عناصر و سیستم های خود را با آن هماهنگ نمایند. با توجه به این نظریه، در صورتی که راهبردها براساس نقاط مرجع راهبردی یکسانی طراحی و اجرا شوند می توان انتظار داشت که با یکدیگر هماهنگ باشند. در این تحقیق میزان کنترل موجود در بنگاه و میزان توجه بنگاه به محیط بیرون به عنوان نقاط مرجع راهبردی انتخاب شدند و این فرضیه مطرح گردید که هماهنگی راهبردهای فناوری و بنگاه حول این نقاط مرجع می تواند به عملکرد بالاتر بنگاه منجر شود. این فرضیه از طریق پیمایش در 78 بنگاه صنعتی مورد بررسی قرارگرفت و مشخص شد که انواع خاصی از هماهنگی بین راهبرد فناوری و راهبرد بنگاه با عملکرد بالاتری همراه است.}, keywords_fa = {راهبرد,فناوری,یکپارچه سازی (هماهنگی),عملکرد,نقاط مرجع راهبردی,راهبرد بنگاه}, url = {https://www.nowavari.ir/article_14601.html}, eprint = {https://www.nowavari.ir/article_14601_90343a2dc7bc088389641fac841f6015.pdf} }