@article { author = {Soltani, Morteza and shafiei, maysam and hosseini, s.javid}, title = {Identifying and prioritizing Critical Success Factors of product design in IT industry with Crowdsourcing Approach}, journal = {Innovation Management Journal}, volume = {7}, number = {3}, pages = {51-84}, year = {2018}, publisher = {Iranian Association for Management of Technology}, issn = {2322-5386}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {Crowdsourcing is one of the new cooperative strategiesin open innovation that Using Information Technology (IT) facilities, provides a platform for active online crowds in various activities of companies such as product design. However, in this area, there were not too many projects which have achieved acceptable results. Therefore, this research attempts to identify and prioritize success factors of crowdsourcing in product design and improvement. the type of research is mixed method. The method of analysis for qualitative section is based on content analysis and for quantitative part is based on descriptive survey. Data were collected from experts and specialists in the field of crowdsourcing. Hence, several factors has been extracted from previous studies, then 36 main success factors has been recognized through interviewing approximately ten managers who are experienced in crowdsourcing for product design. The factors were assayed by Delphi method and final dimensions and factors were weighed by experts using best worth method. The study prioritized the quadruple dimensions of crowdsourcing as follows: contributors, IT system, organization management and employees. Among the factors of mentioned dimensions, “contributors operation quality”, “quality of IT System”, “control and supervision process” and “employees efficiency” are the most important ones, respectively.}, keywords = {product design,Crowdsourcing,IT industry,Critical success factors,Delphi method,BWM}, title_fa = {عوامل کلیدی موفقیت پروژه‌های طراحی‌محصول با رویکرد جمع‌سپاری در صنعت فناوری اطلاعات}, abstract_fa = {جمع‌سپاری یکی از راهبردهای همکاری در نوآوری باز است که با بهره‌گیری از امکانات فناوری اطلاعات (IT) بستری را برای حضور فعال جمعیت‌های آنلاین در فعالیت‌های مختلف شرکت‌ها نظیر طراحی‌محصول فراهم کرده‌است. با این حال تعداد پروژه‌هایی که در این حوزه به نتایج قابل قبول نرسیده و کارایی لازم را نداشته‌اند نیز کم نبوده‌است. این پژوهش درصدد شناسایی و تعیین اولویت برای شاخص‌های موفقیت در جمع‌سپاریطراحی‌محصول و بهبود آن بوده‌است. این تحقیق از نوع تحقیقات آمیخته است که در قسمت کیفی، تحلیل مضمون و در قسمت کمی با روش توصیفی پیمایشی صورت گرفته‌است. جامعه تحقیق شامل تمام کارشناسان،نخبگان و متخصصان حوزه جمع‌سپاری بود، در همین راستا ابتدا با استفاده از ادبیات پیشین تعدادی عوامل استخراج شد سپس به کمک مصاحبه با ۱۰ نفر از کارشناسان،مدیران سازمان‌هایی که تجربه استفاده از جمع‌سپاری را در طراحی‌محصول داشته‌اند، در مجموع ۳۶ عامل حیاتی برای موفقیت جمع‌سپاری مورد شناسایی قرار گرفت که با روش دلفی غربالسازی شدند و  به کمک روش بهترین-بدترین (BWM) اولویت‌بندی شدند. از میان ابعاد چهارگانه جمع‌سپاری به ترتیب «مشارکت‌کنندگان»، «سیستم IT»، «مدیریت سازمان» و «کارمندان» و نیز در میان عوامل این ابعاد، «کیفیت عملکرد مشارکت‌کنندگان»، «کیفیت سیستم IT»، «فرآیند کنترل و نظارت» و «کارآیی کارمندان» به ترتیب دارای بیشترین اهمیت بودند.}, keywords_fa = {product design,Crowdsourcing,IT industry,Critical success factors,Delphi method,BWM}, url = {https://www.nowavari.ir/article_88595.html}, eprint = {https://www.nowavari.ir/article_88595_262a63e44f8bf824357e25fa56580b70.pdf} }