TY - JOUR ID - 145870 TI - ارائه مدل علّی نوآوری خدمات بانکداری الکترونیک بر اساس قابلیت‌‌های پویا JO - مدیریت نوآوری JA - IMJ LA - fa SN - 2322-5386 AU - اعتمادی فرد, علی AU - طبائیان, سید کمال AU - خمسه, عباس AU - پیله‌وری سلماسی, نازنین AD - دانشگاه آزاد اسلامی- واحد علوم و تحقیقات تهران AD - گروه مدیریت، مجتمع دانشگاهی مدیریت و فناوری نرم، دانشگاه مالک اشتر، تهران، ایران AD - گروه مدیریت صنعتی، واحد کرج، دانشگاه آزاد اسلامی، کرج، ایران AD - گروه مدیریت صنعتی، واحد تهران غرب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران Y1 - 2022 PY - 2022 VL - 10 IS - 4 SP - 121 EP - 147 KW - نوآوری خدمات KW - قابلیت‌‌های پویا KW - بانکداری الکترونیک KW - دیمتل فازی DO - N2 - در این تحقیق سعی شد مدلی برای نوآوری خدمات بانکداری الکترونیک بر اساس قابلیت‌‌های پویا ارائه گردد. روش تحقیق پژوهش حاضر، روش پژوهش ترکیبی از نوع طرح متوالی- اکتشافی است. جامعه آماری پژوهش حاضر، کارشناسان و خبرگان حوزه بانکداری الکترونیک هستند. در تحقیق حاضر رویکرد هدفمند در انتخاب نمونه کیفی تحقیق استفاده می‌گردد. ابزار گردآوری داده‌ها در تحقیق حاضر، پرسشنامه دلفی و پرسشنامه تصمیم‌گیری چند معیاره بود. برای تحلیل داده‌ها از دو تکنیک دلفی فازی و دیمتل فازی کمک گرفته شد؛ به نحوی که با تکیه بر مبانی نظری و تحقیقات تجربی انجام گرفته در حوزه نوآوری و قابلیت‌‌های پویا، شاخص‌های مهم این دو حوزه در ارتباط با بانکداری الکترونیک استخراج شد. نتایج دلفی فازی در نهایت 13 شاخص برای نوآوری خدمات و 17 شاخص برای قابلیت‌‌های پویا به دست داد. شاخص‌های نوآوری خدمات و قابلیت‌‌های پویا بر اساس مبانی نظری، ذیل 11 معیار دسته‌بندی شده و در قالب مفهوم کلی وارد تحلیل دیمتل فازی شدند. نتایج دیمتل فازی، معیارها را در دو گروه اثرگذار و اثرپذیر دسته‎بندی کرد، به نحوی که 6 معیار در گروه معیارهای اثرگذار و 5 معیار به عنوان معیارهای اثرپذیر معرفی شدند. براین اساس، سازمان‌دهی مجدد سیستم ارائه خدمات، از بیشترین تاثیرگذاری، و مفهوم سازی، از میزان تاثیرپذیری بسیار زیادی برخوردار است. UR - https://www.nowavari.ir/article_145870.html L1 - https://www.nowavari.ir/article_145870_89b0b827f7db54c8261f7b0659024a9b.pdf ER -