• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
مدیریت نوآوری
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 6 (1396)
شماره شماره 2
شماره شماره 1
دوره دوره 5 (1395)
دوره دوره 4 (1394)
دوره دوره 3 (1393)
دوره دوره 2 (1392)
دوره دوره 1 (1391)
غریبی, جلیل, ناظمی, ندا. (1396). تناسب سطح نوآوری در محصول با میزان تغییر در علامت تجاری: پیمایشی از مشتریان محصولات شوینده و بهداشتی. مدیریت نوآوری, 6(2), 87-108.
جلیل غریبی; ندا ناظمی. "تناسب سطح نوآوری در محصول با میزان تغییر در علامت تجاری: پیمایشی از مشتریان محصولات شوینده و بهداشتی". مدیریت نوآوری, 6, 2, 1396, 87-108.
غریبی, جلیل, ناظمی, ندا. (1396). 'تناسب سطح نوآوری در محصول با میزان تغییر در علامت تجاری: پیمایشی از مشتریان محصولات شوینده و بهداشتی', مدیریت نوآوری, 6(2), pp. 87-108.
غریبی, جلیل, ناظمی, ندا. تناسب سطح نوآوری در محصول با میزان تغییر در علامت تجاری: پیمایشی از مشتریان محصولات شوینده و بهداشتی. مدیریت نوآوری, 1396; 6(2): 87-108.

تناسب سطح نوآوری در محصول با میزان تغییر در علامت تجاری: پیمایشی از مشتریان محصولات شوینده و بهداشتی

مقاله 4، دوره 6، شماره 2 - شماره پیاپی 20، تابستان 1396، صفحه 87-108  XML اصل مقاله (433 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسندگان
جلیل غریبی 1؛ ندا ناظمی2
1دانشگاه آزاد واحد شاهرود
2دانشگاه
چکیده
انتخاب رویکرد مناسب برای علامت تجاری عاملی مهم در تعیین موفقیت محصولات جدید است. هدف از پژوهش حاضر پاسخ به این سوال است که الگوی مشتریان برای انتخاب محصولات نوآورانه با توجه به علامت تجاری همراه با این محصولات چیست؟ در این مقاله با اتکا بر رویکرد پیمایشی ، نظرات 385 نفر از مشتریانِ مراجعه کننده به فروشگاه‌های بزرگ شهر تهران در خصوص خرید و استفاده از مواد شوینده و بهداشتی جمع‌آوری شد. نتایج نشان می‌دهد که پذیرندگان اولیه، نوآوری‌های فنی جهشی‌تر (حاوی تفاوت اساسی با محصولات قبلی) را به‌همراه علائم تجاری جدید و محصولات فعلی را به‌همراه علامت تجاری فعلی می‌پذیرند اما در خصوص نوآوری‌های تدریجی‌تر (حاوی تفاوت جزئی با محصولات قبلی)، الگوی یکسانی را نشان نمی‌دهند. در حالیکه برای سایر پذیرندگان، محصولات فعلی که به‌همراه علامت تجاری فعلی عرضه می‌شوند منطقی‌تر به نظر می‌رسند، نوآوری‌های تدریجی‌تر را نیز معمولا با توسعه علامت تجاری شناخته و قبول می‌کنند اما در خصوص نوآوری‌های جهشی‌تر الگوی نسبتا پراکنده‌ای حول دو انتخاب متضاد علامت تجاری فعلی و علامت تجاری جدید نشان می‌دهند. در این مقاله دلایل این الگوها که از جمع‌آوری داده‌های کیفی حاصل شده است نیز تا حدودی توانسته به تبیین علل بوجود آمدن این الگوها کمک کند.
کلیدواژه‌ها
نوآوری محصول؛ نوآوری جهشی؛ نوآوری تدریجی؛ علامت تجاری جدید؛ توسعه علامت تجاری؛ پذیرندگان اولیه
موضوعات
تجاری سازی محصول/فناوری
عنوان مقاله [English]
The appropriateness of product innovation level and brand change: a survey on Cleaning and Hygiene customers
نویسندگان [English]
neda nazemi2؛
چکیده [English]
Choosing appropriate approach to brand name is on of the important factors influencing new product success. At first glance it may seem that it is better new products supplied with a new brand to cover early adopters. But about so innovative product, risk causes this approach be not efficient. In This research, using survey and a questionnaire, comments of 170 Tehran's big store's consumers about cleaning and hygiene products, collected. The main question of research is: "what are the consumer models for choosing a new product regarding its brand name?". Results show that early adopters choose radical innovation with new brand and current products with current brand, but there is no similar pattern for incremental innovations. In the section of other adopters, current product with current brand name and incremental innovation with brand development are rational, but about radical innovation, there is two contrasting pattern: current brand to reduce risk and choose the product, and completely new brand to distinguish new product from current product and not choose it.
کلیدواژه‌ها [English]
product innovation, radical innovation, incremental innovation, new brand name, brand development, early adopters
مراجع
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 27
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 39
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.