Alakbarova, I., 2016. Wikipedia encyclopedia as a manipularative tool in social media. Problems of information society, 7(1), pp.69-77.
Alguliyev, R.M., Aliguliyev, R.M. and Alakbarova, I.Y., 2016. Extraction of hidden social networks from wiki-environment involved in information conflict. International Journal of Intelligent Systems and Applications (IJISA), 8(2), pp.20-27.
Altanopoulou, P., Tselios, N. (2017), Assessing Acceptance Toward Wiki Technology in the Context of Higher Education, International Review of Research in Open and Distance Learning 18 (6).
Argyris, Y.A. and Ransbotham, S., 2016. Knowledge entrepreneurship: institutionalising wiki-based knowledge-management processes in competitive and hierarchical organisations. Journal of Information Technology, 31(2), pp.226-239.
Balderas, A., Palomo-Duarte, M., Dodero, J.M., Ibarra-Sáiz, M.S., & Rodríguez-Gómez, G. (2018), Scalable authentic assessment of collaborative work assignments in wikis, International Journal of Educational Technology in Higher Education, volume 15, Article number: 40 (2018).
Balusamy, B., Varma, V.T.S. and Grandhi, S.S.M.Y., 2017. Social Network Web Mining: Web Mining Techniques for Online Social Network Analysis. In Web Data Mining and the Development of Knowledge-Based Decision Support Systems (pp. 284-310). IGI Global.
Callan, H., 2018. The International Encyclopedia of Anthropology. 12 Volume Set. John Wiley & Sons Limited.
Cho, M., & Lim, S. (2017). Using regulation activities to improve undergraduate collaborative writing on wikis. Innovations in Education and Teaching International, 54 (1), 53–61.
Ferschke, O., Zesch, T., Gurevych, I., 2011, Wikipedia revision toolkit: efficiently accessing Wikipedia's edit history, HLT '11 Proceedings of the 49th Annual Meeting of the Association for Computational Linguistics: Human Language Technologies: Systems Demonstrations, Pp 97-102.
Encarnación C., Dora C., Mariem C. & Joaquín M. C. (2016), The use of wiki to promote students' learning in higher education (Degree in Pharmacy), International Journal of Educational Technology in Higher Educationvolume 13, Article number: 23.
He, W., Yang, L. (2018), Is wiki a good tool facilitating team collaboration in undergraduate education?, https://pdfs.semanticscholar.org/9bc1/22967a4a78ac46ff5c7b1bec59428054f7a3.pdf
Huang, K., 2019. Design and investigation of cooperative, scaffolded wiki learning activities in an online graduate-level course, International Journal of Educational Technology in Higher Education, volume 16, Article number: 11 (2019).
Jones, H., 2019. Wikipedia as a translation zone: A heterotopic analysis of the online encyclopedia and its collaborative volunteer translator community. Target. International Journal of Translation Studies, 31(1), pp.77-97.
Khazai, B., Kunz, T., Büscher, Ch. & Wegner, A. (2014) VuWiki: An Ontology-Based Semantic Wiki for Vulnerability Assessments, International Journal of Disaster Risk Science, March 2014, Volume 5, Issue 1, pp 55–73.
Li C., Sun A., Datta A. (2011) A Generalized Method for Word Sense Disambiguation Based on Wikipedia. In: Clough P. et al. (Eds) Advances in Information Retrieval. ECIR 2011. Lecture Notes in Computer Science, volume 6611. Springer, Berlin, Heidelberg.
Magrassi, P., (2010). Free and Open-Source Software is not an Emerging Property but Rather the Result of Studied Design.
Nielsen, F. Å. (2018). Wikipedia—a serious platform for researchers?
Parker, K., & Chao, J. (2007), Wiki as a Teaching Tool, Interdisciplinary Journal of Knowledge and Learning Objects Volume 3, 2007 Editor: Alex Koohang.
Sasai, K., Hoshino, T., Fukutani, R., & Kinoshita, T. (2019, February). Collaboration mechanism between human administrators and agent-oriented network management systems. In 2019 IEEE International Conference on Big Data and Smart Computing (BigComp) (pp. 1-5). IEEE.
Schweller, R. L. (2016). Politics: Oxford Research Encyclopedias.
Wu, T., Wang, H., Li, C., Qi, G., Niu, X., Wang, M. & Shi, C. (2019). Knowledge graph construction from multiple online encyclopedias. World Wide Web, 1-28.
Yang, D., Halfaker, A., Kraut, R., Hovy, E. (2017), Identifying Semantic Edit Intentions from Revisions in Wikipedia, Proceedings of the 2017 Conference on Empirical Methods in Natural Language Processing.esult of Studied Design.
آتشبسته، م.، نورمحمدی، ح. ع. و اسدی، س.، 1393. مشارکت و همکاری علمی در ویکیپدیای فارسی، تعامل انسان و اطلاعات. 1، 4، 304-291.
اخوتی، م.، مرادزاده، م.، ذوالعلی ف.، 1393. تأثیر آموزش از طریق ویکی بر یادگیری مهارتهای اطلاعیابی دانشجویان پزشکی. گامهای توسعه در آموزش پزشکی، 11، 2، 152-139.
پاشاییزاد، ح.، 1390. ویکیها بهعنوان ابزارهای مدیریت دانش در سازمانها، علوم و فناوری اطلاعات دوره 27 پاییز 1390 شماره 1 (پیاپی 67)
توحیدینسب و جمالی مهموئی، 1393. ویکیپدیا چرا و در کدام قسمت از مقالههای علمی مجلات مورد استناد قرار میگیرد؟ پژوهشنامه کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاه فردوسی مشهد، سال 4، شماره 2.
جعفریگهر، م. و کرمی، م.، 1395. سنجش میزان اثربخشی دو راهبرد مشارکتی ویکی در ارتقای کیفیت نگارش آکادمیک آزمون آیلتس. نشریه علمی پژوهشی فناوری آموزش دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی، جلد 11، شماره 2 – صص 119-133.
دانشنامه حکیم میسری: https://fa.wikipedia.org/wiki/2020
سلامی، مریم، حقیرالسادات، جمال و علیپور، امید، ۱۳۹۷. تحلیل مؤلفهها و موانع مدیریت دانش. اولین کنگره پژوهشهای دانشجویی دانشگاههای علوم پزشکی خراسان.
سمیعی، م.، 1384. سیمرغ دانایی – معرفی و بررسی دانشنامه ویکیپدیا، کتاب ماه کلیات.
طلایی، ر.، و شیخزاده، ر. (1397). بررسی کارکرد روشهای تحلیلی برای ارتقای عملکرد سازمانهای حفاظتی در حوزه پیشگیری. فصلنامه مطالعات حفاظت و امنیت انتظامی، 13(48)، 27-61.
عطاریزدی، محمدعلی و مردانی، محمد، (۱۳۹۵). تحلیل تأثیر مدیریت کیفیت بر مدیریت دانش در سازمانها، کنفرانس علمی مدیریت، حسابداری، اقتصاد و بیمه.
قفقازیالاصل، ش.، جمالیمهموئی، ح. و اسدی، س.، 1390. عاملهای انگیزاننده و بازدارنده مشارکت در ویکیپدیای فارسی، پژوهشنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 1(1)، 89-108.
کدخدایی، ع. و حاجیملا، ه.، 1393. افشای اطلاعات طبقهبندیشده از سوی پایگاه ویکی لیکس؛ تقابلی نوین میان حق دسترسی به اطلاعات و امنیت ملی، مطالعات حقوق تطبیقی، ، دوره 5، شماره 2، صفحات 535-557.
مروارید، ن. و بهزادی، ح. د.، 2016. رتبهبندی کیفی موتورهای کاوش فارسی و غیرفارسی در بازیابی اطلاعات حوزه اسلام. فصلنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 19(شماره 3 (پیاپی 75)، صص 72-44.
مؤمنی مهموئی، ح.، پاکدامن، م.، لاری، م.، 1391، تأثیر نرمافزار آموزشی ویکی و نیکی بر میزان خلاقیت و پیشرفت تحصیلی درس ریاضی، فصلنامه فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، سال سوم، شماره دوم، صفحات 127-143.
نوروزی، خ.، زاهدی خوزانی، ک. و علویان، م.، 1398. شناسایی موجهای نوآوری نظامی در کشور مبتنی بر اندیشههای فرمانده معظم کل قوا، مدیریت نوآوری، 8 (4)، 150-126.
یوسفی، ز. و جوکار، ع. ر.، 1397. ارتباط میان کیفیت مقالات حوزه علم اطلاعات در ویکیپدیای انگلیسی با رتبه بازیابیشان در موتورهای جستجو، فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 29، 2 (پیاپی 114)، 214-191.