Castro, C. C. D., Antunes, L. G. R., & Freire, C. D. 2021. Critical factors in the formation and development of technology-based firm networks in incubation environments in Brazil. International Journal of Innovation and Technology Management, 18(08), 2150044.
Dana, L. P., Tajpour, M., Salamzadeh, A., Hosseini, E., & Zolfaghari, M. 2021. The impact of entrepreneurial education on technology-based enterprises development: The mediating role of motivation. Administrative Sciences, 11(4), 105.
De Oliveira, P. H., & Terence, A. C. F. 2018. Innovation practices in small technology-based companies during incubation and post-incubation periods. Innovation & Management Review. 15(2), 174-188.
O'Shea, R. P., Chugh, H., & Allen, T. J. 2008. Determinants and consequences of university spinoffactivity: A conceptual framework. Journal of Technology Transfer, 33(6), 653–666.
Rannikko, H. 2012. Early Development of New Technology-Based Firms, A Longitudinal Analysis on New Technology- Based Firms’Development from Population Level and Firm Level Perspectives, Hanken School of Economics.
Rydehell, H. 2020. Stakeholder roles in business model development in new technology-based firms. International Journal of Innovation Management, 24(04), 2050031.
Santisteban, J., Mauricio, D., & Cachay, O. 2021. Critical success factors for technology-based startups.International Journal of Entrepreneurship and Small Business, 42(4), 397-421.
اسدپور، م.، کارگر، م. 1394. بررسی تأثیر نوآوری سازمانی و نوآوری مدیریتی در موفقیت شرکتهای دانشبنیان موردمطالعه: شرکتهای دانشبنیان مستقر در پارک علم و فناوری گیلان. رشد فناوری، 11(43)، 79-71.
اصغری صارم، ع.، رضایی راد، م.، ترکمنی، د.، سعیدی، م. 1399. بررسی تأثیر بازاریابی داخلی بر عملکرد شرکتهای دانشبنیان مستقر در پارک علم و فناوری همدان با نقش واسط بازارگرایی، پژوهشهای مدیریت منابع سازمانی، ۱۰(4)، 29-1.
امین طهماسبی، ح.، حامی، م. 1397. شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر موفقیت صنایع دانشبنیان، رشد فناوری، ۱۴، 56-62.
امینی، ا.، بنی اسدی، م.، حاتمی، م.، وحیدی، ح. 1395. بررسی عوامل مؤثر بر پیشرفت شرکتهای دانشبنیان با استفاده از تحلیل سلسله مراتبی، مطالعه موردی پارک تهران، رشد فناوری، 12(48)، 28-22.
پارک علم و فناوری گیلان. 1401. دبیرخانههای مستقر. قابلدسترس در https://www.gstp.ir/fa.
پاکنیت، م.، انصاری، ر.، شاهین، آ. 1395. تحلیل تأثیر توانمندیهای نوآوری فناورانه بر تجاریسازی فناوری و عملکرد شرکتهای دانشبنیان استان اصفهان، مدیریت نوآوری، 5(3)، 84-59.
تاری، م.، و مرادی، م.، و ابراهیم پور، م. 1394. بررسی عوامل مؤثر بر رشد و موفقیت شرکتهای دانشبنیان. رشد فناوری، 12(45)، 44-36.
جلالی، ر. 1391. نمونهگیری در پژوهشهای کیفی. تحقیقات کیفی در علوم سلامت، 1(4)،320-310.
حاجی شمسایی، ع.، و نوشین فرد، ف.، و بابالحوائجی، ف. 1395. شاخصها و عوامل مکانی و جغرافیایی در عملکرد پارکهای علم و فناوری ایران. نگرشهای نو در جغرافیای انسانی (جغرافیای انسانی)، 8(3)، 201-185.
حاجی کتابی، ع.، ذولفقاری، ع.، گودرزی، ک.، آخوندی، ع. ۱۳۹۶. شناسایی عوامل محیطی مؤثر بر موفقیت شرکتهای دانشبنیان پزشکی: یک مطالعه موردی، پایش، ۱۶(5)، 658-647.
خبرگزاری دانشجویان ایران. 1391. تشکیل دبیرخانه دائمی پارکهای علم و فناوری کشورهای اسلامی در رشت. قابلدسترس در https://www.isna.ir/news/91061508896.
خیاطیان، م.ص.، الیاسی، م. و طباطبائیان، س.ح.ا. 1395. الگوی پایداری شرکتهای دانشبنیان در ایران، سیاست علم و فناوری، 9(2)، 62-49.
خیاطیان، م.ص.، طباطباییان، س.ح.ا.، امیری، م.، الیاسی، م. ۱۳۹۳. تحلیلی بر عوامل مؤثر بر رشد و پایداری شرکتهای دانشبنیان در ایران، نوآوری و ارزشآفرینی، ۳(6)،74-57.
دهقانان، ح.، هرندی، ع. 1393. بررسی تأثیر سرمایه اجتماعی بر عملکرد نوآورانه: با تأکید بر نقش میانجی انتقال دانش (مطالعه موردی شرکتهای دانشبنیان ایرانی فعال در حوزۀ فناوری اطلاعات)، مدیریت نوآوری، 3(1)، 22-1.
رضوانی، ر. 1389. تحلیل محتوا. پژوهش، 2(1)، 156-137.
رمضانپور نرگسی، ق.، فلاححقیقی، ن.، شریفی، ز. 1400. تدوین الگوی مراحل رشد شرکتهای دانشبنیان، نوآوری و ارزشآفرینی، 20(10)، 56-37.
رنجبر، ه.، حقدوست، ع.، صلصالی، م.، خوشدل، ع.، سلیمانی، م.، بهرامی، ن. 1391. نمونهگیری در پژوهشهای کیفی: راهنمایی برای شروع. مجله دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران، 10(3)، 250-238.
روحانیراد، ش.، طیبی ابوالحسنی، س.ا.ح. 1399. بررسی الزامات ورود موفق به بازار برای شرکتهای دانشبنیان نوپا (موردمطالعه شرکتهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تهران)، مدیریت توسعه فناوری، 8(1)، 220-185.
طالاری، م.، فلاح، م.ر.، حسینخانی، م. 1400. بررسی نقش جهتگیری کارآفرینی در موفقیت محصولات جدید شرکتهای دانشبنیان با تأکید بر بازاریابی دوسوتوان، تحقیقات بازاریابی نوین، 11(1)، 178-157.
غفوری، س.م.ح.، الیاسی، م.، امیری، م.، سیدنقوی، م. 1398. مطالعه تطبیقی سبکهای رهبری مؤثر بر موفقیت شرکتهای نوپای دانشبنیان ایرانی – مورد کاوی چندگانه. مدیریت توسعه فناوری، 7(4)، 27-9.
غلامی، د.، رمضانی، ع. ۱۳۹۷. شناسایی و تحلیل اصلیترین مؤلفههای راهبردی تأثیرگذار در عدم موفقیت شرکتهای دانشبنیان در ایران (مطالعه موردی: پارک علم و فناوری کرمانشاه)، رشد فناوری، ۱۵(57)، 77-84.
فرنودی، ص.ا.، قاضی نوری، س.س.، رادفر، ر. و طباطباییان، س.ح.ا. 1396. واکاوی عوامل رشد شرکتهای دانشبنیان در ایران با رویکرد تبیین مسیرهای ممکن. سیاست علم و فناوری، 9(2)، 65-49.
فلاح، م.ر.، کاظمی، ز. 1398. شناسایی پیشرانهای مؤثر بر موفقیت شرکتهای دانشبنیان با تأکید بر نقش هوشمندی کسبوکار، راهبردهای بازرگانی، ۲۶(2)، 72-57.
فلاححقیقی، ن.، میرترابی، م.س. 1396. مشکلات شرکتهای دانشبنیان کشاورزی مستقر در سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران، کارآفرینی در کشاورزی، 4(4)، 97-79.
قاضینوری، س.، مختارزاده، ن.، ابویی، م.، رشیدی آستانه، م. 1399. ظهور قابلیتهای پویا در یک شرکت کوچک و متوسط دانشبنیان حوزه فین تک. مدیریت نوآوری، 9(1)، 138-101.
کشاورز، س.، یعقوبی، ن.م.، دقتی، ع. ۱۴۰۰. ارزیابی عوامل موفقیت شرکتهای دانشبنیان پارک علم و فناوری فارس با رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری. سیاستنامه علم و فناوری، ۱۱(۱)، 50-35.
گلعلیزاده، م.، طباطبائیان، س.ح.، زمردیان، غ. 1400. شناسایی و دستهبندی چالشهای تأمین مالی شرکتهای دانشبنیان در ایران، مدیریت نوآوری، 10(4)، 27-1.
محمدپور، ا. 1389. طرحهای تحقیق با روشهای ترکیبی: اصول پارادایمی و روشهای فنی. مجله مطالعات اجتماعی ایران، 4(2)، 26-1.
مرکز رشد سازمان پژوهشهای علمی صنعتی. 1401. اخبار و رویدادها. قابلدسترس در https://roshd.irost.org/newslist.
مکوندی، م.، مهرعلی زاده، ی.، حسین پور، م. 1396. شناسایی و تبیین عوامل کلیدی موفقیت دانشمحور شدن شرکتهای تولیدی در منطقه آزاد اروند. مدیریت اطلاعات، 3(2)، 98-69.
منصوری، س.، وظیفه، ز.، یوسفی طبس، ح. 1396. اولویتبندی پیشرانهای عوامل اثرگذار در راستای توسعه شرکتهای دانشبنیان در استان کرمان. توسعه کارآفرینی، 10(2)، 338-319.
نقی زاده، ر.، هاجری، م.، بساون، س. 1397. شناسایی ابعاد و علل کاهش رضایت شرکتهای دانشبنیان در همکاری با صندوقهای مالی از نگاه مجریان و سیاستگذاران: مطالعه موردی صندوق نوآوری و شکوفایی. مدیریت نوآوری، 7(2)، 120-92.
واحدی، ح.، آقاجانی، ح.، صفایی قادیکلایی، ع.، شیر خدایی، م. 1399. شناسایی و سطحبندی مهمترین عوامل مؤثر بر موفقیت برند محصولات کسبوکارهای دانشبنیان صنعتی با استفاده از تکنیک ISM شاهد تجربی: واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان، مدیریت فردا، ۱۹(63)، 32-19.