APCTT, 2005. Chapter2: Technology Commercialization. In: The Handbook of Technology Transfer. Asian and Pacific Centre for Transfer of Technology.
Bandarian, R., 2008. Measuring Commercial Potential of Technology with Fuzzy Logic. Science & Technology Policy, 1(1), pp. 15-32.
Chiesa, V. & Gilardoni, E., 2005. The Valuation of Technology in Buy-Cooperate-Sell Decisions. Innovation Management, 8(2), pp. 157-181.
Chiesa, V. & Piccaluga, A., 1988. Transforming rather than Transfering Scientific and Technological Knowledge- the Contribiution of Academic Spin out Companies: The Italian way. In: R. Okay & W. During, New Technology-based Firms in the 1990s. London: Paul Chapman.
Cooper, R., 1983. A Process Model for Industrial New Product Development. IEEE Transactionson Engineering Management,30(1), pp. 2-11.
Ferguson, G., 2008. Commercialisation Models. Available at: http://www.rumourcontrol.com.au/analysis/commercialisation_models.pdf
Ghazinoori, S. R., 2005. Strategies and Trends for Commercialization and Marketing of high Technologies Case Study: Nanotechnology in Iran, 2nd Iranian Management of Technology Conference, tehran.
Huyen, T., 2009. A Study of the Key Success Factors for New Technology Commercialization: An In-depth Study of High-tech Industry between Taiwan and Vietnam. Master Thesis, National Cheng Kung University.
Jolly, V., 1997. Commercializing New Technologies: Getting from Mind to Market. Harward Business School Press.
Kathleen, A. R., 2003. Bringing New Technology to Market. New Jersey: Prentice Hall.
Khaill, T., 2000. Management of Technology: the Key to Competitiveness and Wealth Creation. Pennsylvania: McGraw-Hill.
Klofsten, M. & Evans, D. J., 2000. Comparing Academic Entrepreneurship in Europe - The Case of Sweden and Ireland. Small Business Economics, 14(4), pp. 299-309.
Little, A., 2010. Transforming Public R&D for a Post-Recession World. Available at: http://www.businesswire.com/news/home/20100304005058/en/Arthur-D.-Transforming-Public-Post-Recession-World#.Vd_5zvlViko. [Accessed in 2014].
Naseri, R. & Davoodi, R., 2011. Commercialization of Nanotechnology in Developing Countries. Singapore, IACSIT Press.
Olsen, E. & Poly, C., 2008. Model for the Commercialization of New Technology. Available at: http://www.cob.calpoly.edu/wp-content/uploads/media/files/faculty/eolson/model_for_comm_new_tech.pdf
Powell, B. C., 2010. Equity carve-outs as a technology commercialization strategy: An Exploratory Case Study of Thermo Electron’s Strategy. Technovation , 30(1), pp. 37-47.
Ren, J., Yusuf, Y. & Burns, N., 2003. The Effect of Agile Attributes on Competitive Priorities: A Neural Network Approach. Integrated Manufacturing Systems, 14(6), pp. 489-497.
Rorke, M. & Lux, D., 2000. From Invention to Innovation, National Renewable Energy Laboratory.
Rosa, J. & Rose, A., 2007. Report on Interviews on the Commercialization of Innovation, Statistics Canada.
Saji, K. & Mishra, S., 2013. Investigating the Role of firm Resources and Environmental Variables in New Product Commer-cialization. Product & Brand Management, 22(1), pp. 18-29.
Saren, M., 1984. AClassification of Review Models of the Intra-firm Innovation Process. R&D Management, 14(1), pp. 11-24.
Tekawade, A., 2004. A Literature Survey on a Managerial Perspective on the Process of Innovation Management, Master Thesis, California: University of Southern California.
Tzokos, N., Hultink, E. & Hart, S., 2004. Navigating the new product process. Industrial and Marketing Management, 33(7), pp. 619–626.
Yang, J. & Liu, C. Y., 2006. New Product Development: An Innovation Diffusion Perspective. High Technology Management Research, Volume 17, pp. 17-26.
آذر، ع. و مومنی، م.، 1387 . آمار و کاربرد آن در مدیریت. تهران: سمت.
بازرگان، ع.، سرمد، ز. و حجازی، ا.، 1388 . روشهای تحقیق در علوم رفتاری. انتشارات آگاه.
بحرینی، م. و شادنام، م.، 1386 . تجار یسازی فناوری یا چگونگی خلق ثروت از تحقی قوتوسعه. تهران: بازتاب.
بغدادی، م. و شاوردی، م.، 1391 . تجار یسازی موفق فناوری با رویکرد تیمی. رشد فناوری، ) 33 ( 9، صص. 37 - 45 .
دلاور، ع.، محمدی، م.، سلامی، ر. و منطقی، م.، 1391 . فرآیند تجاریسازی محصولات با فناوری پیشرفته )مطالعه موردی در هواپیماهای تجاری(.
بهبود مدیریت،) 1( 6، صص. 81 - 104 .
شیلینگ، م. جی.، 1386 . مدیریت استراتژیک نوآوری تکنولوژیک. اول تدوین تهران: دفتر پژوهش های فرهنگی.
فاطمی، س. ص.، 1385 . تجاری سازی نتایج تحقیقات در بیوفناوری )زیست فناوری(، تهران: پژوهشکاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری،
اولین کارگاه تجاری مازو نتایج تحقیقات.
قربانی، ع. و عباسی اسفنجانی، ح.، 1389 . گام هایی برای تجار یسازی یافت ههای پژوهشی: امتداد اید هها تا بازار گرم جهانی. توسعه مدیریت، جلد83 ، صص. 49 - 44 .
کیوی، ر. و کامپنهود، ل. و.، 1388 . روش تحقیق در علوم اجتماعی. نشر توتیا.
متین، آ. و محمدی زاده، ش.، 1392 . مروری برمد لهای خطی تجار یسازی. رشد فناوری، ) 36 ( 9، صص. 61 - 52 .
موسایی، ا.، صدرایی نوری، س. و بندریان، ر.، 1387 . مدل فرآیندی تجاری سازی دانش فنی محصولات شیمیایی. رشد فناوری، ) 16 ( 4، صص.
.8-18
ناصری، ر.، 1385 . تجاری سازی پروژه های نانوتکنولوژی در ایران )نانوپودرها به عنوان نمونه(، تهران: دانشگاه علامه طباطبایی.