-اردکانی, سعید, زارع احمدآبادی, حبیب, حاتمی نسب, سید حسن. (1389). 'تحلیلی بر عوامل موثر بر موفقیت توسعه محصول جدید در بنگاههای کوچک و متوسط (صنایع غذایی و آشامیدنی منتخب استان فارس)', مدیریت تولید و عملیات, 1(1), pp. 53-70.
-اصغرپور، حسین؛ فلاحی،فیروز؛ دهقانی،حسین؛ ﺗﺎﺛﻴﺮ ﻧﻮآوری ﺑﺮ ﺑﻲ ﺛﺒﺎﺗﻲ ﺳﻬﻢ ﺑﺎزار در ﺻﻨﺎﻳﻊ ﻏﺬاﻳﻲ و آشامیدنی ایران؛ اقتصاد و توسعه کشاورزی؛ 1391، شماره 3، 204-217
-الوانی، سید مهدی؛ صفری،سعید؛ کهن نوش نژاد، رضا؛ خدامرادی، سعید؛ عوامل موثربرکارآفرینی سازمانی(مورد مطالعه صنعت غذایی)؛ مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)، شماره 82، 1395، صفحه 1-27
-پیله وری, نازنین, رادفر, رضا, عباسی, پوریا. (1393). 'تبیین الگوی تلفیقی فرایند توسعه محصول جدید در حوزه نانوفناوری', فصلنامه توسعه تکنولوژی صنعتی, 12(بیست و چهار), pp. 45-60.
-جعفری خانشیر, سعید, رادفر, رضا, حسنوی, رضا. (1391). 'تبیین کارکردهاى مدیریت فناورى در توسعه محصول جدید با روش تحلیل سلسله مراتبى فازى', مدیریت نوآوری, 1(1), pp. 41-60
- حسنی پارسا، مجید، الیاسی، مهدی، طباطبائیان، سید حبیب ا...، حنفی زاده، پیام. (1397). الگوی توسعه خدمت جدید در اپراتوری تلفن همراه ایران، مدیریت نوآوری دوره 7، شماره 1، صفحه 119-152
-خدایاری،فرانک؛ عبدالوند،محمدعلی؛ طبیبی، جمال الدین؛ نیکو مرام، هاشم؛ ﺗﺎﺛﻴﺮ ﺷﻌﺎرﻫﺎی ﺑﻬﺪاﺷﺘﻲ ﻓﺮآورده ﻣﺼﺮف ﻏﺬاﻳﻲ ﺑﺮ ارزﻳﺎﺑﻲ ﻛﻨﻨﺪﮔﺎن و ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻣﺤﺼﻮل ﺟﺪﻳﺪ؛ فصلنامه مدیریت؛ 1392؛ صفحه 15-29
-دهقانی پوده, حسین, اخوان, پیمان, حسینی سرخوش, سید مهدی. (1392). 'افزایش موفقیت توسعه محصول جدید مبتنی بر رویکرد نوآوری باز (مطالعه موردی در یک سازمان پژوهشی)', مدیریت نوآوری, 2(2), pp. 45-68.
-ربیعی, علی؛ سمیرا علی اکبری و زهرا محمودخانی، ۱۳۹۰، رتبه بندی چالش های توسعه محصول جدید در شرکت های دانش بنیان، دومین همایش ملی مدیریت پژوهش و فناوری، تهران، پژوهشکده سیاستگذاری علم، فناوری و صنعت
-سرمد، زهره؛ بازرگان،عباس؛ حجازی،الهه؛ روشهای تحقیق در علوم رفتاری؛ نشر آگه؛ تهران؛ 1398
- سلطانی، مرتضی، شفیعی رودپشتی، میثم، حسینی، سید جاوید. (1397). عوامل کلیدی موفقیت پروژههای طراحیمحصول با رویکرد جمعسپاری در صنعت فناوری اطلاعات، دوره 7، شماره 3، صفحه 51-84
-صمدی, سعید، ۱۳۹۲، مدیریت نوآوری در صنایع غذایی : عوامل موفقیت، بیست و یکمین کنگره ملی علوم و صنایع غذایی، شیراز، دانشگاه شیراز
-طالبی، کامبیز؛ کچوئی،رضا؛ شناسایی عوامل کلیدی مدیریتی در فرایند توسعه محصول جدید در صنایع کوچک و متوسط کشور؛ اقتصاد و تجارت نوین؛ 1390؛ صفحه 49-66
-عالم تبریز، اکبر؛ حمیدی زاده، محمدرضا؛ دری نوکرانی، بهروز؛ محمدی پلارتی، محسن؛ مدل توسعه محصول جدید در صنعت خودروسازی کشور؛ تابستان 1396 - شماره 26 علمی-پژوهشی (وزارت علوم)/ISC (19 صفحه - از 33 تا 51)
-فرتاش, کیارش, محسنی کیاسری, مصطفی, سعدآبادی, علی اصغر. (1402). 'نقش توانمندی مدیریت فناوری در فرآیند توسعه محصولات جدید دفاعی (یافته های تجربی)', مدیریت نوآوری, 5(2), pp. 135-162.
-کاتلر. فیلیپ، آرمسترانگ. گری؛ اصول بازاریابی، بهمن فروزنده، نشر آتروپات، چاپ پنجم، 1383
-نائیجی، محمدجواد؛ پناهی فر، فرهاد؛ طاطاری، یعقوب؛ تاثیر مشارکت ذینفعان در فرآیند توسعه محصول جدید بر عملکرد سازمانی؛ پاییز 1396 - شماره 27 علمی-پژوهشی (وزارت علوم)/ISC (20 صفحه - از 27 تا 46)
-نبوی, سیدحسن, ثابتی فرد, علیرضا, غیاثوند, داود, قریشی, شادی. (1394). 'بررسی تأثیر منابع شرکت و متغیرهای محیطی در تجاری سازی محصول جدید در مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران', مدیریت نوآوری, 4(1), pp. 1-24.
-Abdolmaleki, K., & Ahmadian, S. (2016). The relationship between product characteristics, customer and supplier involvement and new product development. Procedia economics and Finance, 36(16), 147-156.
-Ata, S., Zehir, C., & Zehir, S. (2018). The Impact of New Product Development Capability and Market Orientation on the Firm Performance: A Research in Large Scale Enterprises in Turkey. Business Management Dynamics, 8(6), 1.
-Cassell, C., Cunliffe, A. L., & Grandy, G. (Eds.). (2017). The SAGE Handbook of Qualitative Business and Management Research Methods. Sage.
-Cheng, C., & Yang, M. (2019). Creative process engagement and new product performance: The role of new product development speed and leadership encouragement of creativity. Journal of business research, 99, 215-225.
-Claudy, M. C., Peterson, M., & Pagell, M. (2016). The roles of sustainability orientation and market knowledge competence in new product development success. Journal of Product Innovation Management, 33, 72-85.
-Cooper, R. G. (2019). The drivers of success in new-product development. Industrial Marketing Management, 76, 36-47.
-Cooper, R.G .Edgett, S.J.,(2002).,“NPD: Practices The Dark Side of Time and Time Metrics in Product Innovation”., PDMA Visions Magazine.
-Ernst H. (2002),." Success factors of new product development": A review of the empirical literature. International Journal of Management Reviews, 4(1): 1-40
-Flick, U. (Ed.). (2017). The Sage handbook of qualitative data collection. Sage.
-Golder, P. N., & Mitra, D. (2018). New product development research: consolidating the present and guiding the future. In Handbook of Research on New Product Development. Edward Elgar Publishing.
-González, F.J.M. and Palacios, T.M.B. (2002) ‘The Effect of New Product Development Techniques on New Product Success in Spanish Firms’, Industrial Marketing Management, 31: 261–271.
-Griffin, A. (1997). PDMA research on new product development practices: Updating trends and benchmarking best practices. Journal of Product Innovation Management: An International Publication of The Product Development & Management Association, 14(6), 429-458.
-Gupta, A.K. and Wilemon, D.L. (1990), “Accelerating the development of technology-based new products”, California Management Review, Vol. 10.
-Gupta, R. K., & Awasthy, R. (Eds.). (2015). Qualitative research in management: Methods and experiences. SAGE Publications India.
-Hoppe, A., De Barcellos, M. D., Perin, M. G., Jacobsen, L. F., & Lähteenmäki, L. (2018). Factors influencing consumers’ willingness to participate in new food product development activities. British Food Journal.
-Kalish, D., Burek, S., Costello, A., Schwartz, L., & Taylor, J. (2018). Integrating Sustainability into New Product Development: Available tools and frameworks can help companies ensure that sustainability is embedded as a fundamental building block of new product development. Research-Technology Management, 61(2), 37-46.
-Kou, T. C., Chiang, C. T., & Chiang, A. H. (2018). Effects of IT-based supply chains on new product development activities and the performance of computer and communication electronics manufacturers. Journal of Business & Industrial Marketing.
-Liker, J.K., Kamath, R., Wasti, N. and Nagamachi, M. (1995) ‘Integrating suppliers into fastcycle product development’, in Liker, J.K., Ettlie, J.E. and Campbell, J.C. (eds), Engineering in Japan: Japanese Technology Management Practices, Oxford University Press, New York.
-Lynn, G.S., Morone, J.G. and Paulson, A.S. (1996) ‘Marketing and Discontinuous Innovation: The Probe and Learn Process’, California Management Review, 38: 8–37
-Mathieu, R. (1996), “Manufacturing and the Internet”., Engineering and Management Press, Norcross, GA
-Mu.J.; Peng.G.; Tan.Y. (2007). new product development in Chinese enterprise key successes factors managerial prospective, international journal of emerging marketing, Vol.2, No.2, p.p. 123-143.
-Page, Albert L., (1993). “Assessing New Product Development Practices and Performance: Establishing Crucial Norms”, Journal of Product Innovation Management, Vol 10, pp 273-290.
-Park, K. M., Chintagunta, P. K., & Suk, I. (2019). Capital Market Returns to New Product Development Success: Informational Effects on Product Market Advertising. Journal of Marketing Research, 56(1), 37-56.
-Poolton , J ., Barclay, I., (1998). New product development from past research to future applications, Ind.Market. Manage., Vol. 27, pp 197-212.
-Rainey D. L., 2005, “Product Innovation: Leading Change through Integrated Product Development”, Cambridge University Press.
-Rao, k.; Meng, X.; Piccaluga, A.; “The Impact of Government R&D Investments on Patent Technology Transfer Activities of Chinese Universities– From the Perspective of Triple Helix Theory”, J. of Knowledge-based Innovation in China, Vol. 4, Issue 1, 2012
-Roy, S., Modak, N., & Dan, P. K. (2017). Product quality as factors and measures for new product development success in Indian manufacturing industries. Materials Today: Proceedings, 4(2), 1385-1393.
-Sharma, B.N ,(2006). “Determinants of New Consumer Product Success or Failure in Nepal”, The Journal of Nepalese Business Studies,Vol. III No. 1.
-Van de Ven, A. H. (1992). Suggestions for studying strategy process: A research note. Strategic management journal, 13(S1), 169-188.
-Veryzer, Jr. R.W. (1998) ‘Discontinuous Innovation and the New Product Development Process’, Journal of Product Innovation Management, 15: 304–321.