Aarikka-Stenroos, L. & Lehtimäki, T., 2014. Networks for the commercialization of innovations: A review of how divergent network actors contribute. Industrial Marketing Management, pp. 43(3), 365-381.
Alimardani, . M., Hashemkhani Zolfani, S., Aghdaie, M. H. & Tamošaitienė, J., 2013. A novel hybrid SWARA and VIKOR methodology for supplier selection in an agile environment. Technological and Economic Development of Economy, 19(3), pp. 533-548.
Bandarian, R., 2005. Enabalers of commercialization in research organization. Tehran, Sharif university of technology.
Chen, C. J., Chang, C. C. & Hung, S. W., 2011. Influences of technological attributes and environmental factors on technology commercialization. Journal of Business Ethics, 104(4), pp. 525-535.
Cho, J. & Lee, J., 2013. Development of a new technology product evaluation model for assessing commercialization opportunities using Delphi method and fuzzy AHP approach. Expert Systems with Applications, 40(13), pp. 5314-5330.
Downie, J., 2006. The Power of Money: Commercialisation of Research Conducted in Public Institutions. Journal of Otago Law Review, 11(2), pp. 305-325.
Ferguson, R., 1999. What›s in a Location? Science Parks and the Support of New Technologybased Firms. Doctor’s dissertation.
Ferguson, R. & Olofsson, C., 2004. Science parks and the development of NTBFs—location, survival and growth. The journal of technology transfer, 29(1), pp.5-17.
Ghazinoori, S. R., 2005. Strategies and trends for commercialization and marketing of high technologies Case study: Nanotechnology in Iran. Tehran, Tehran University.
Gorman, G. G. & McCarthy, S., 2006. Business development support and knowledge-based businesses. The Journal of Technology Transfer, 31(1), pp. 131-143.
Keršuliene, V., Zavadskas, E. & Turskis, Z., 2010. Selection of rational dispute resolution method by applying new step-wise weight assessment ratio analysis (SWARA). Journal of business economics and management, 11 (2), pp. 243-258.
Kumar, V. & Jain, P. K., 2002. Commercializing new technologies in India: a perspective on policy initiatives. Technology in Society, 24(3), pp. 285-298.
Lin, L. B. W. & Hung, S. C., 2006. R&D intensity and commercialization orientation effects on financial performance. Journal of Business Research, 59(6), pp. 679-685.
Löfsten, H. & Lindelöf, P., 2001. Science parks in Sweden–industrial renewal and development?. R&d Management, 31(3), pp.309-322.
Mu, J. & Di Benedetto, C. A., 2011. Strategic orientations and new product commercialization: mediator, moderator, and interplay. R&D Management, Volume 41(4), pp. 337-359.
Nabian, A., 2014. Presenting new MCDM framework based on SWARA-VIKOR in personnel selection. Applied Mathematics in Engineering, Management and Technology, 2(1), pp. 28-36.
Reamer, A., 2003. Technology transfer and commercialization: their role in economic development. [Online]
Available at: www. eda. gov/PDF/eda_ttc. pdf
Saji, . K. B. & Shekhar Mishra, S., 2013. Investigating the role of firm resources and environmental variables in new product commercialization. Journal of Product & Brand Management, Volume 22(1), pp. 18-29.
Spilling, O. R., 2004. Commercialisation of knowledge-A conceptual framework., NCSB Conference.
Toole, A. A. & Czarnitzki, D., 2007. Biomedical academic entrepreneurship through the SBIR program. Journal of Economic Behavior & Organization 63(4), pp. 716-738.
Ukraenski, K. & Kajanus, M., 2011. Innovation-related knowledge flows: Comparative analysis of Finnish and Estonian wood sectors. Weiss, Pettenella, Ollonqvist and Slee (Eds.), Innovation in Forestry: Territorian and Value Chain Relationships, pp. 48-67.
Zhoa, f., 2004. Commercialization of research: a case study of Australian universities. Higher Education Research & Development, 23(2), pp. 223-236.
الهیاری فرد، ن. و عباسی، ر.، 1390. بررسی الگوی مناسب ساختار سازمانی شرکتهای دانش بنیان. رشد فناوری، 29(8)، صص. 47-54.
سریزدی، ع. ح. غ. و منطقی، م.، 1392. تحلیل تاثیر سیاستهای پارک علم و فناوری یزد بر توسعه فناوری موسسههای مستقر در آن با استفاده از رویکرد پویاییهای سیستم. نشریه مدیریت نوآوری، صص. 69-98.
احمد پور داریانی، م.، رضوی، س. م. و آقاجانی، ع. ا.، 1394. شناسایی و بررسی مولفههای عملکرد واحدهای فناور مستقر در مراکز رشد و پارکهای علم و فناوری. تهران: دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران.
اسفنجانی، ح. ع.، 1396. طراحی الگوی تجاری سازی تحقیقات دانشگاهی با روش مدلسازی معادلات ساختاری حداقل مربعات جزئی (SEM-PL). فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، شماره 82، صص. 33-65.
آقاجانی، ح.، حسینی، ا. و اشلیکی، ز. س.، 1394. شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر تجاریسازی محصولات شرکتهای دانش بنیان با تکنیک FAHP (شاهد تجربی: شرکتهای دانش بنیان در مراکز رشد مناطق شمالی ایران). تحقیق در عملیات در کاربردهای آن، صص. 85-100.
بحرینی، م. ع. و شادنام، م. ر.، 1386. تجاری سازی فناوری: تجاری سازی فناوری یا چگونگی تولید ثروت از تحقیقوتوسعه به همراه نمونههای بومی. کتاب ماه علوم و فنون، صص. 52-53.
بندریان، ر.، موسایی، ا. و صدرایی، س.، 1387. مدل فرایندی تجاری سازی دانش فنی محصولات شیمیایی. فصلنامه تخصصی پارکها و مراکز رشد، جلد 16.
بندریان، ر. و موسائی، ا.، 1388. بهره گیری از صنایع موجود راه حلی برای تسهیل تجاریسازی. فصلنامه رشد فناوری، ص. سال پنجم، شماره 18.
پورعزت، علی اصغر؛ حیدری، الهام، 1390. شناسایی و دستهبندی چالشها و موانع تجاریسازی دانش با استفاده از روش کیو. فصلنامه علمی پژوهشی سیاست علم و فناوری، 4(1)، ص. 52.
حسینیان پویا، ه.، 1393. عوامل مؤثر بر استراتژی تجاری سازی فناوری مبتنی بر روش فراترکیب، تهران: دانشگاه علامه طباطبائی.
شوالپور، س.، ملکی، ص. ح. ز.، غفوری فرد، م. و پیشوایی، م. س.، 1396. شناسایی و اولویتبندی خدمات قایل ارائه پارکهای علم و فناوری به شرکتهای فعال در عرصه فناوریهای نرم. فصلنامه رشد فناوری، صص. 11-20.
فخاری، ح.، سلیمانی، د. و دارایی، م.، 1392. بررسی اثرات تحریمهای اقتصادی بر عملکرد شرکتهای دانش بنیان کشور. فصلنامه علمی پژوهشی سیاست علم و فناوری، صص. 16-1 :(3) 5.
فکور، ب.، 1385. مروری بر مفاهیم نظری تجاریسازی نتایج تحقیقات. مجله رهیافت، شماره 37، صص. 59-70.
فلاح حقیقی، ن. و میر ترابی، م. ا.، 1396. مشکلات شرکتهای دانش بنیان کشاورزی. نشریه کارآفرینی در کشاورزی، صص. 79-97.
قلی پور، م. و همکاران، 1394. شناسایی و اولویتبندی چالشهای شرکتهای دانش بنیان با استفاده از روش شبکه عصبی مصنوعی (مطالعه موردی: شرکتهای دانش بنیان یزد). رشد فناوری، صص. 17-25.
کوچکی مطلق، م.، 1396. فعالیت دانش بنیان در حوزه کشاورزی سودآور و پربازده است. ماهنامه دانش بنیان، صص. 35-37.
گودرزی، م.، بامدادصوفی، ج.، اعرابی، س. م. و امیری، م.، 1392. الگوی جامع تجاریسازی فناوری در پژوهشگاههای دولتی ایران. فصلنامه مدیریت توسعه فناوری، جلد 1، صص. 37-63.
مانیان، ا.، علی پور، ر.، خدابنده، ا. و شجاعی، و.، 1393. بررسی و شناسایی عوامل پیش برنده و باز دارنده توسعه شرکتهای دانش بنیان کشور. اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کشاورزی تهران.
محمدیان، ا.، مانیان، ا. و خداداد برمی، م.، 1394. شناسایی و اولویتبندی خدمات قابلارائه در یک مرکز رشد مجازی ایرانی. فصلنامه علوم مدیریت ایران، صص. 115-140.
موسایی، ا. و همکاران، 1387. مدل فرآیندی تجاری سازی دانش فنی محصولات شیمیایی. رشد فناوری : دوره 4 ، شماره 16، صص. 8-18.
ناصری، ر.، 1385. تجاریسازی پروژههای نانوتکنولوژی در ایران (نانوپودرها به عنوان نمونه). پایان نامه کارشناسی ارشد: دانشگاه علامه طباطبایی.
نصر، . ع. و حاجی حسینی ، ح. ا.، 1396. نقش پارکهای علم و فناوری در توسعه نوآوری و فناوری. رهیافت، صص. 37-49.
نظریان، ز. و حدادی مقدم، ک.، 1393. بررسی عوامل موثر بر رشد کارآفرینی در کسب و کارهای کوچک (SMEs) دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان گیلان. نشریه صنعت و دانشگاه، صص. 5-18.
واحد پذیرش و ارزیابی پارک علم و فناوری دانش تهران، 2017. https://stp.ut.ac.ir/2017-Jun-13-045636. [درون خطی].
هاشم نیا، ش. و همکاران، 1388. بررسی عوامل مؤثر بر درآمدهای اختصاصی تحقیقات دانشگاهی در دانشگاههای صنعتی ایران. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، شماره 52، صص. 1-21.