توکلی،غلامرضا، رمضان، مجید، ساروقی، حسامالدین، 1391. تحلیل رابطه مدل کسب و کار و راهبردهای ژنریک پورتر در سازمانهای با تکنولوژی پیشرفته با رویکرد پیمایشی، نشریه مدیریت نوآوری،دوره 1، شماره 1، ص 80
ثقفی، فاطمه، عباسی شاهکوه، کلثوم و کشتگاری، احسان،1393. طراحی چارچوب شناسایی و اولویت بندی ذینفعان مبتنی بر روش فراتلفیق. (مطالعه موردی سیستم عامل بومی ایران)، نشریه مدیریت فردا، دوره13، شماره 39، صص21-42.
ثقفی، فاطمه، مزارعی، سیدحامد،
خوانساری، محمد، محمدی کنگرانی، حنانه، اسدی فرد،
رضا، 1398. فراترکیب عوامل موثر بر تقویت روابط بین اعضای شبکههای همکاری علم و فناوری از نگاه نظریه سرمایه اجتماعی، نشریه مدیریت نوآوری، دوره 8 ، شماره 3، صص23-52.
جهانیزاده، فاطمه، مشبکی، اصغر، کردنائیج، اسداله و خداداد حسینی، سید حمید، 1394. تبیین مبانی فکری رویکرد اکوسیستم کسب وکار، پژوهشهای مدیریت در ایران ، دوره 19، شماره 2، صص 139-160
خیاطیان یزدی، محمدصادق، فرتاش، کیارش و قربانی، امیر، 1399. توسعه کنام فناورانه فتوولتائیک در ایران با رویکرد مدیریت راهبردی کنام، سیاست علم و فناوری، دوره 13، شماره 1، بهار 1399، صفحه 37-54
سازمان توسعه صنعتی ملل متحد(یونیدو)،1388. استراتژی افزایش مشارکت موثر و رقابتی بخش صنایع کوچک و متوسط در توسعه اقتصادی و صنعتی جمهوری اسلامی ایران،مترجم مسعود شفیعی و عبدالرضا شقاقی، تهران: رسا.
شیرینآبادی فراهانی، سمیرا و نیکآریا، مهران،1393. طرح پژوهشی بررسی تاریخچه و سیر تکاملی جویشگرها، خدمات و مدلهای درآمدی آنها، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات
صفدری رنجبر،مصطفی، رحمانسرشت، حسین،منطقی، منوچهر، قاضی نوری، سروش،1397. واکاوی پنجره های فرصت یادگیری فناورانه در صنایع با محصولات و سامانه های پیچیده در کشورهای متأخر: صنعت توربین های گازی در ایران، فصلنامه مدیریت توسعه فناوری، دوره 6، شماره2،صص40-9
فلاح تفتی، سعید، کردنائیج، اسداله، خدادادحسیتی، سید حمید و جمالی افوسی، مجید، 1394. تبیین اهداف استراتژیک تعاملی صنعت بانکداری ایران با استفاده از مفهوم اکوسیستم کسب وکار، پژوهشهای مدیریت در ایران ، دوره 19، شماره 4، صص 139-159
کوثری، سحر؛ سبزهپرور، عرفان،1399. عصر زیست بوم ها؛ حرکت به سمت آینده های به هم پیوسته، تهران :مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور
محمدپور، ا.، 1392. روش تحقیق کیفی، ضد روش2، انتشارات جامعه شناسان، تهران، ایران.
یارمحمدی، مریم، رضوانی، مهران، البرزی، محمود،1396. واکاوی اهداف و توانمندسازهای مشارکت در زیست بوم پلتفرم از دیدگاه نوآوران طرف عرضه در صنعت نرم افزار: شرکت های کوچک مستقر در تهران، مدیریت نوآوری، سال ششم، شماره دوم، صص 65-86
Anggraeni, E., Hartigh, E. D. & Zegveld, M. (2007). Business ecosystem as a perspective for studying the relations between firms and their business networks, ECCON.
Calvin, Crispo (2018), Stronger relationships with Indigenous stakeholders starts with better understanding, communication,https://www.hatch.com/About-Us/Publications/Blogs/2018/08/Stronger-relationships-with-Indigenous-stakeholders-starts-with-better-understanding-communication
Creswell, J. W. (2009). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approach. Third Edition. Sage Publication.
Elias, A. A., & Cavana, R. Y. (2000, December). Stakeholder analysis for systems thinking and modeling. In Victoria University of Wellington, New Zealand. Conference paper
Davidson S., Harmer, M. & Marshall, A. (2015). Strategies for creating and capturing value in the emerging ecosystem economy, Strategy & Leadership, Vol. 43, No.2, pp. 2-10.
Den Ouden, E. (2012). Innovation Design, Creating Value for People, Organizations and Society, Springer-Verlag London Limited.
Feng, W., Crawley, E. F., Weck, O., Keller, R. & Robinson, B., (2010) Dependency Structure Matrix Modelling for Stakeholder Value Networks, 12TH International Dependency and Structure Modeling Conference, Cambridge, UK.
Friedman, A. L. & Miles, S. (2006). Stakeholders: Theory and Practice, Oxford Publishing.
Freeman, R. E., & Evan, W. M. (1990). Corporate governance: A stakeholder interpretation. The Journal of Behavioral Economics,19(4):337-359.
Galateanu, E. & Avasilcai, S. (2014). Business Ecosystem “Reliability”, Procedia - Social and Behavioral Sciences, Vol. 124, pp. 312-321.
Ghazinoory, S., Sarkissian, A., Farhanchi, M., & Saghafi, F. (2020). Renewing a dysfunctional innovation ecosystem: The case of the Lalejin ceramics and pottery. Technovation, 96, 102122.
Heikkilä, M. & Kuivaniemi, L. (2012). Ecosystem Under Construction: An Action Research Study on Entrepreneurship in a Business Ecosystem, Technology Innovation Management Review, No. 6, pp. 18-24.
Hartigh, E. , Tol, M. & Visscher, W. (2006). The Health Measurement of a Business Ecosystem, Delft University of Technology, ECCON Annual meeting.
Iansiti, M. & Levien, R. (2002). Keystones and Dominators: Framing the Operational Dynamics of Business Ecosystems, Harvard Business School.
Iansiti, M. and Levien, R. (2004). Strategy as ecology, Harvard Business Review; March, pp.68-78.
Internet Governance (2018) The Importance of the Multistakeholder Approach: My Experience at the Internet Governance Forum, Internet Governance 26 December 2018,
http://www.internetsociety.org
Johnson, G. and K. Scholes. 2002. Exploring Corporate Strategy. 6th Edition ed. Harlow, Essex: Prentice Hall: Financial Times.
Kastalli, I. V. & Neely, A. (2013). Cpllaborate to Innovate, How Business Ecosystems Unleash Business Value, University of Cambridge.
Karhiniemi, M. (2009). Creating and Sustaining Successful Business Ecosystems, Heslsinki: HELSINKI SCHOOL OF ECONOMICS (HSE). Information Systems Science, Master's thesis
Leviäkangas, P.; Aapaoja, A.; Kinnunen, T.; Pilli-Sihvola, E.; Hautala, R. (2014). The Finnish Road Weather Business Ecosystem - Turning Societal Benefits into Business and the Other Way Round, Engineering Management Research; Vol. 3, No. 1, pp. 56-67.
lyer, B., Lee, Ch.-H. & Venkatraman, N. (2011). Managing in a “Small World Ecosystem:Some Lessons from the Software Sector (To appear in CaliforniaManagement review), Boston University School of Management.
Mitchell, R., B. Agle and D. Wood. (1997). Toward a Theory of Stakeholder. Identification and Salience: Defining the Principle of Who and What Really Counts, Academy of Management Review, 22(4), 853–886.
Myllykangas, P., Kujala, J., & Lehtimäki, H. (2010). Analyzing the essence of stakeholder relationships: What do we need in addition to power, legitimacy, and urgency? Journal of Business Ethics, 96(1), 65-72.
Moore, J. F. (1996). The death of competition: leadership and strategy in the age of business ecosystems, New York, Harper Business, ISBN-10: 0887308503.
Peifer, J. L., & Newman, D. T. (2020). Making the business case for corporate social responsibility and perceived trustworthiness: A cross‐stakeholder analysis. Business and Society Review, 125(2), 161-181.
Saghafi, F., Moghaddam, E. N., & Aslani, A. (2017). Examining effective factors in initial acceptance of high-tech localized technologies: Xamin, Iranian localized operating system. Technological Forecasting and Social Change, 122, 275-288.
Ulrich,
Dave, Younger, Jont Brockbank, Wayne. Ulrich, Mike. (2012).
HR talent and the new HR competencies, ArticleinStrategicHRReview,
Rietbergen-McCracken, J., Narayan D. (1998), Participation and Social Assessment: Tools and Techniques, Washington D, C.: World Bank.
Rissy, Y. Y. W. (2021). The stakeholder model: its relevance, concept, and application in the Indonesian banking sector. Journal of Banking Regulation, 1-13.
Tian, C. H.; Ray, B. K.; Lee, J.; Cao, R. & Ding, W. (2008). A framework for business ecosystem analysis and modeling, IBM SystemJournal, Vol. 47, No 1. Pp. 101-104.
Yin, R. (2014). Case Study Research (5th Ed.). Los Angeles: Sage Publications.
Wallin. J. (2015). Enhancing Competences in Business Ecosystems, a Focused Issue on Competence, Perspectives on New Industry Dynamics. 83-116.
Weiller, C. & Neely, A. (2013). Business Model Design in an Ecosystem Context, Cambridge Service Alliance.
Xiaoren, Z., Ling, D. & Xiangdong, C. (2014). Interaction of Open Innovation and Business Ecosystem, International Journal of e-Service, Science and Technology, Vol.7, No.1, pp.51-64.
Yin, R. K. (2014). Case Study Research: Design and Methods. 5th Edition. Sage Publication.